KICKS ÖPPNAR ”FLAGSHIP STORE” I NORDSTAN – STÖRSTA I NORDEN

KICKS bygger om sin befintliga butik och öppnar ”flagship store” med nytt butikskoncept. Nordstan får 1100 kvm makeup, doft, hud- och hårvård på en och samma plats. Detta blir Nordens största butik där KICKS redan breda sortiment ska utökas med exklusiva varumärken och ett helt nytt tjänsteutbud. Tanken är att den nya butiken ska bli en attraktiv destination för alla skönhetstörstande besökare.

På KICKS arbetar skönhetsexperter samt utbildade makeupartister och hudterapeuter. Visionen är att med kunskap om, och kärlek till alla skönhetsintresserade kvinnor och män,ska KICKS med hjärta och hjärna, erbjuda marknadens bästa vägledning och inspiration till de främsta valen inom skönhet.

– I vår flagshipbutik skapar vi den totala skönhetsupplevelsen för våra kunder. Genom nya spännande varumärken, ett brett tjänsteutbud och en butiksmiljö utöver det vanliga kommer vi erbjuda något för alla. Nu är vi redo och slår upp portarna till Nordens största skönhetsbutik, säger Pontuz Bjelfman, vd för KICKS

KICKS flagship öppnar i november och gör Nordstan till ett självklart mål för skönhet och kosmetik i Göteborg.

Sedan starten 1991 har KICKS vuxit från tre till 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och är idag Nordens största kosmetikkedja.

För mer information vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson, VD Nordstan

Mail: ulrika.carlsson@nordstan.se  Tel: 031-700 86 52

Johanna Nilsson, t f marknadsdirektör KICKS

Mail: johanna.nilsson@kicks.se Tel: 08-453 28 00

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.