Nordstan störst i Sverige!

I branschens årliga sammanfattning av svenska köpcentrums resultat, står det klart att Nordstan hade den högsta omsättningen i Sverige 2015. Nordstan har dessutom ökat sin egen omsättning med 4 procent jämfört med föregående år.

– Vi är både glada och stolta över att kunna leverera sådana här positiva resultat för våra fastighetsägare och hyresgäster, säger Ulrika Carlsson, vd på Nordstan.

Nordstans totala omsättning 2015 var ca 4,2 miljarder (4,4 miljarder inklusive ej mätta affärsinrättningar), en ökning med 4 procent jämfört med förgående år. I synnerhet klädhandeln ökade starkt och hade en tillväxt på 8 procent. Resultatet beror på flera olika satsningar och ett starkt trafikflöde.

– Vi arbetar oavbrutet med att utveckla Nordstan som upplevelseplats, genom att ständigt utöka utbudet, säger Ulrika Carlsson.

Bakom rapporten står HUI Research AB, en sammanslagning av Detalj- och Grosshandelns Utredningsinstitut (DUA och GUI) och Turismens Utredningsinstitut, TUI.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrika Carlsson. VD Nordstan

E-mail: ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 35 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.