Nordvalls Etikettskola på besök i Stockholm

Blogginlägg   •   Sep 27, 2016 14:55 CEST

Tove Slettebo från Nordvalls höll i utbildningen och gick bland annat igenom olika etikettlösningar.

Onsdagen den 21 september höll vi Nordvalls Etikettskola för läkemedelsföretaget Sobi i Stockholm. Nordvalls Etikettskola är vår utbildning i etikettlära där vi går igenom alla de delar som ligger bakom skapandet av en etikett och skräddarsys utifrån målgrupp. Gårdagens fokus låg på etikettmaterial- och adhesiv, trycktekniker och de nya EU-direktiven som träder i kraft om ett par år som innebär hårdare krav på läkemedelsförpackningar. Vi presenterade även våra smarta säkerhetsetiketter, för att komma till bukt med problemet med förfalskade läkemedel.

Tove Slettebo, säljrepresentant mot läkemedelsindustrin och en fena på etiketter till just denna industri, höll i gårdagens utbildning. Vi vill tacka deltagarna på Sobi som tog er tid att lyssna och hoppas att ni nu är fullmatade med ny etikettkunskap!

Vill du veta mer om Nordvalls Etikettskola? Då kan du läsa här eller kontakta oss direkt för mer info: caroline.dahl@nordvalls.se