Tack för ett gott år tillsammans

Blogginlägg   •   Jan 11, 2018 09:46 CET

Patrik Jenemark

Året som gick har varit otroligt händelserikt och inneburit mycket positiv utveckling för Nordvalls som företag men även för våra kunder.

Vi har alltid ambitionen att ligga i teknisk framkant, erbjuda bästa möjliga support och ge våra kunder bästa möjliga service och vi ser därför alltid fram mot nya utmaningar. I år känns det dock extra roligt att också ta en titt i backspegeln för reflektera över vad vi åstadkommit för att fortsatt öka servicenivån till våra kunder och leverantörer.

• Vi har utökat vår kvalitets- och supportorganisation, såväl kompetens- som personalmässigt.
  • Vi har under året fått nya, finansiellt mycket starka, ägare som är beredda att satsa på oss för att vi ska bibehålla vår roll som Sveriges ledande etikettproducent.
  • Som ett led i vårt fokus på miljö- och kvalitetssäkring har vi infört nya rutiner som ger bästa möjliga resultat.
  • Vi har överträffat vårt högt ställda mål när det gäller kvalitetsavvikelser.
  • Vi har bytt ut tre pressar i Kungälv vilket utan tvekan gör oss till Sveriges vassaste etikettproducent – både ur ett prestanda- och miljöperspektiv.

2018 – ännu mer av det goda att se fram emot

Vår färdplan 2018 innehåller ännu fler positiva nyheter, med ytterligare satsningar initierade. I Sjöbo gläds vi åt att det under våren kommer att installeras både en ny flexopress (Gallus Labelmaster med 10 färgverk, cold foil och screen). I slutet på första kvartalet kommer vi även att installera två nya spolmaskiner med inbyggd "vision" som bl a identifierar ”missing label”, ”flaggor”, skarvar, spillrester samt defekter på etiketterna. Något som kommer öka kapaciteteten och förkorta leveranstiderna ytterligare.

Vi är mycket glada över att under året som gått fått förnyat förtroende genom förlängning av avtalen med många kunder, vilket gör att vi nu tillsammans kan se fram emot ett fortsatt gott samarbete under det nya året. Vi är även tacksamma för att vi redan nu vet att vi kommer få hälsa en rad nya kunder välkomna till Nordvalls under 2018.

För att underlätta orderhantering och offertgivning arbetar vi i skrivande stund med att utveckla det digitala flödet inom detta område. Hemsidan byggs just nu om och en rad andra nyheter kommer också att implementeras under året.

Vi arbetar även med en digital version av vår enormt uppskattade etikettskola. Inte för att ersätta den etablerade formen utan som ett komplement för de som inte har möjlighet att delta personligen.

De förändringar vi gjort och gör, både i vår maskinpark och inom övriga processer, kommer ge oss ännu bättre förutsättningar att öka kundnyttan och tillsammans hitta effektiva processer. Sammanfattningsvis kan vi slå fast att vi ser mycket ljust på framtiden och räknar med att 2018 kommer att bli ett mycket bra år.

Häng med oss och ta del av våra nyheter så kommer vi hjälpa dig skapa en ännu enklare och säkrare hantering av ert etikettbehov.

Patrik Jenemark
vd Nordvalls Etikett AB