Nordvalls stärker sin position genom förvärv av NN Etikettens kunder i Tyskland

Pressmeddelande  •  2013-05-30 11:00 CEST

Sveriges ledande etikettproducent Nordvalls övertar NN Etikettens kunder i Tyskland. NN Etiketten har sitt säte i Helsingborg. ”Tillsammans förstärker vi vår position som en ledande aktör i Sverige och i norra Europa”, säger Patrik Jenemark, VD för Nordvalls. Förvärvet genomförs den 1 juni och innebär att Nordvalls ökar sin årsomsättning till mer än 300 miljoner kronor. Omsättningen i Tyskland är ca 30 miljoner kronor och kunderna finns främst inom livsmedels- och färgindustrin.

– Vi är väldigt nöjda med förvärvet av NN Etikettens kunder. Vi betraktar norra Europa som vår hemmamarknad och förvärvet känns som ett naturligt steg i vår tillväxtstrategi. Nordvalls är inne i en mycket expansiv fas och vår vision är att bli ledande i norra Europa inom fem år. Detta kommer vi att uppnå genom att jobba i nära samarbete med kunderna för att skapa en organisk tillväxt, säger Patrik Jenemark.

Förvärvet innebär att Nordvalls nu har försäljningskontor i Rinteln utanför Hannover där Norbert Schwick blir ny försäljningschef för Tyskland.  Norbert Schwick har 25 års erfarenhet i etikettbranschen.

För mer information kontakta Patrik Jenemark, VD, Nordvalls, telefon: 0708-12 02 00.

Nordvalls är ett familjeägt företag grundat 1907 och är idag landets ledande etikettproducent. Budgeterad omsättning för 2013 är 300 miljoner kronor. Vår tillverkning omfattar alla typer av självhäftande etiketter, Shrink Sleeves, bipacksedlar, påsmaterial, RFID-lösningar, Tickets & Tags, IML, sigill och specialprodukter. Idag är vi 140 medarbetare, har tre produktionsanläggningar och 25 tillverkningslinjer i Sjöbo och Kungälv. I vår separata Pharma-enhet i Sjöbo tillverkar vi etikett- och förpackningslösningar till läkemedelsindustrin.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom