Hilde Herud ny verkställande direktör på Norgips

Efter snart 4 år som verkställande direktör på Norgips, har Carl-Johan Klinge tackat ja till ett nytt uppdrag för Knaufgruppen. Han lämnar en period på Norgips med mycket goda resultat bakom sig, där särskilt den kommersiella delen av verksamheten har stärkts. Han överlämnar nu tjänsten som verkställande direktör till Hilde Herud.

Hilde Herud har varit anställd på Norgips sedan 2013, först som marknadschef och under den sista tiden som kommersiell direktör. .«Jag är oerhört tacksam över att få möjlighet till att leda Norgips i åren framöver.

Det är ett växande företag med ambitiösa planer och jag ser fram emot att få vara med och leverera på de mål vi har satt. Norgips är ett företag med en effektiv och välfungerande produktion, ett team beståande av otroligt kompetenta och motiverade medarbetare och solida ägare i egenskap av den globala byggvaruproducenten Knauf. Samtidigt finns det fortfarande stor potential för vidareutveckling innanför nya verksamhetsområden och digitalisering och jag ser verkligen fram emot att få ta tag i dessa uppgifter ihop med det fantastiska teamet på Norgips», säger Herud.

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

Norgips är en av de ledande leverantörerna av gipsskivor i Sverige och Norge. Norgips har  50 års erfarenhet av tillverkning och konstruktioner av gipsskivor på den europeiska marknaden. Ett modernt, rationellt och miljömedvetet företag med hög servicenivå. En samarbetspartner som man kan lita på.

Mikael Blomgren

Presskontakt Marketing Manager Product Management & Marketing +46 725-261610