Årets Gasellföretag i Östergötland - klusterföretag hos Norrköping Science Park

Nyhet   •   Okt 12, 2012 12:05 CEST

Spelföretaget Proactive Gaming Scandinavia har utsetts till årets Gasellföretag i Östergötland! Företaget gör skräddarsydda onlinespel för framförallt poker där spelen licensieras ut till spelbolag. Verksamheten växer så det knakar med en tillväxten på 3473 procent mellan åren 2008 och 2011 enligt Norrköpings tidningar. Bolagets omsättning var under 2011 18,9 miljoner kronor.

Företaget har förutom sitt kontor i Norrköping ett säljkontor i Stockholm men man är, enligt intervjun i NT, måna om att behålla verksamheten i Norrköping för att få kontinuitet. Totalt är man ca 15 medarbetare på Proactive Gaming.

Proactive Gaming är även medlemmar i Norrköping Science Parks kluster för Interaktiva och Visuella Medier. Basen i klustret finns i den starka forskning inom vetenskaplig visualisering som bedrivs vid Linköpings universitet och medieteknikprogrammet vid Campus Norrköping. Här utvecklas och startar företag inom interaktiva och visuella medier. Norrköping Science Park driver även Projektarena IVM, en öppen innovationsarena med målet att fler idéer och innovationer ska nå marknaden. Projektet drivs i samverkan med Interactive Institute, Norrköping Visualisering AB och Linköpings universitet.

Kommentarer (0)