Mer flyg lyfter från Norrköping Airport

Riktigt bra utveckling på Norrköping Airport 2017!

Under våren 2017 har man sett en rejäl ökning av resenärer på Norrköping Airport, mest på reguljärsidan.

Antalet passagerare har ökat med 20 % de första fyra månaderna i år jämfört med förra året.

• -Vi är förstås mycket glada för den utvecklingen, då vi också drabbats hårt av det minskade resandet till Turkiet de senaste året, säger Mari Torstensson, Vd på Norrköping Airport AB. Trots det har vi också växt på chartern, men den stora ökningen står reguljärflyget för med flyget till och via München med bmi regional och Lufthansa. Sedan i slutet på mars har vi två avgångar om dagen till Tyskland och det påverkar förstås positivt.

Charterprogrammet är stor redan med flyg till Italien, Grekland, Spanien, Kroatien, Cypern, Portugal och Turkiet – och nytt i charterprogrammet är Istrien i Kroatien.

Visby-trafik kommer gå tre dagar i veckan under högsommaren plus ett antal specialavgångar under Almedalsveckan.

• -Till nästa vinter väntar ett antal nya charteravgångar till Kap Verde att läggas till på det ordinarie programmet, så vi ser positivt på framtiden – säger Mari.

Norrköping flygplats erbjuder totalt 15 destinationer och ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Norrköping flygplats är även Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping flygplats erbjuder reguljärflyg till München och Visby (sommartrafik). Under sommarsäsongen erbjuds chartertrafik till Antalya, Kroatien, Cypern, Azorerna, Rhodos, Kreta, Mallorca och Sardinien. Vintertid erbjuds chartertrafik till Gran Canaria 3ggr/v,Teneriffa och Kap Verde. Norrköping flygplats erbjuder även en fraktflyg.