Solresor öppnar Madeira från Norrköping!

Solresor fortsätter att erbjuda Madeira direkt från Norrköping efter förra vinterns succé. Till nästa vinter erbjuder Solresor en avgång till Madeira direkt från Norrköping 21 januari och en avgång 18 mars.

Solresor genomförde sin första avgång från Norrköping i augusti 2012 med destination Azorerna. Därefter följde flera avgångar från Norrköping där intresset för Madeira och Azorerna var rekordstort. Azorerna återkom därför redan till den här sommaren där Solresor erbjuder en unik avresa från Norrköping över midsommar och till vintern återkommer Madeira 21 januari och 18 mars.

- Solresors avgångar från Norrköping till alla destinationer var verkligen populära förra vintern. Men särskilt stort var intresset för Madeira och därför är det glädjande att Solresor fortsätter att satsa på Madeira från Norrköping, säger Mari Torstensson, VD, Norrköping flygplats.

Kontakt

Pauline Berndtsson, Informationschef Solresor, telefon 040-600 95 57, mobil 0739-60 80 31, press@solresor.se

Mari Torstensson, VD, Norrköping flygplats, tel 011-153711

Norrköping flygplats erbjuder totalt 14 destinationer och ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Norrköping flygplats är även Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping flygplats erbjuder reguljärflyg till Helsingfors. Under sommarsäsongen erbjuds chartertrafik till Antalya, Kroatien, Cypern, Azorerna, Rhodos, Kreta och Mallorca. Vintertid erbjuds chartertrafik till Gran Canaria, Teneriffa, Mexiko, Madeira och Egypten. Norrköping flygplats erbjuder även en fraktlinje till New York via Reykjavik.