​Den goda yoghurtkvargen kommer med Verum och ”Vargen”

​Den goda yoghurtkvargen kommer med Verum och ”Vargen”

– Verum Hälsoyoghurt Kvarg är ingen vanlig kvarg. Den smakar underbart krämigt och gott! Den är dessutom gjord på laktosfri norrländsk mjölk, därför är det befogat att Bert-Åke Varg, alias Pentti Varg, ropar ”Kvargen kommer! fullproppad med Verums unika bakterie”, säger Petra Anderson-Stening, Brand Manager, Norrmejerier.

Pressbilder och ljudfiler: https://share.mediaflowpro.com/?A6AC8NZDV1

Ingen vanlig kvarg
Kvarg är en uppskattad mejeriprodukt, ofta för sin höga proteinhalt. Kvarg finns i många olika former och kan ätas till både frukost och mellanmål. Samtidigt översvämmas nätet av tips om hur man gör sin kvarg mer smakfull. Vanlig kvarg kan uppfattas som alltför sträv, men Verum Yoghurt Kvarg är ingen vanlig kvarg.

– Verum Hälsoyoghurt Kvarg har en hög proteinhalt utan att man behöver göra avkall på varken smak eller kvalitet. Dessutom innehåller den Verums unika bakterier. Det är vi helt ensamma om, berättar Petra Anderson-Stening.

Flera goda smaker och hög proteinhalt
Verum Hälsoyoghurt Kvarg är extra krämig och gjord på laktosfri norrländsk mjölk och finns i smakerna Naturell, Vanilj eller Jordgubb. Den finns både i en-litersförpackning och i bägare 200 ml med sked i lock. Proteinhalten i naturell är 7,4%, vanilj respektive jordgubb 6,5%. I all Verum Hälsoyoghurt finns mjölksyrabakterier med unika egenskaper som är framtagna av forskare vid Umeå universitet.
Verum Hälsoyoghurt Kvarg säljs i hela Sverige.

Bert-Åke Varg gör rösten i Norrmejeriers kampanj ”Kvargen kommer”. Bert-Åke Varg är för många en något av en legend som skådespelare och rösttolkare av bland annat Pentti Varg i det kända barnprogrammet Fablernas Värld.

Se ett avsnitt ur Fablernas värld: https://www.youtube.com/watch?v=UfrkKqu7OVs

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Saatchi & Saatchi.

Mariann Holmberg, kommunikationsansvarig, Norrmejerier, 072 222 73 43

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av cirka 500 lokala bönder varav 400 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Gainomax®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter drygt 500 årsanställda och omsätter ca 1,8 miljarder kronor per år.