Gainomax® är återigen det självklara valet för Tre Kronor vid VM i Slovakien!

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2019 10:26 CEST

Gainomax® stolt sponsor av Svenska Ishockeyförbundet

Svenska Tre Kronor är i ordning med de sista förberedelserna inför Ishockey-VM i Slovakien. I packningen finns bland annat mer än 500 stycken Gainomax Recovery Drink och 300 Gainomax Protein Bars.

Tre Kronors legendariske materialförvaltare Anders Weiderstål, mer känd under smeknamnet ”Pudding”, är nöjd med Svenska Ishockeyförbundets val av Gainomax som sponsor.

Gainomax är uppskattat i omklädningsrummet och något som många av killarna gillar att dricka och äta kring matcherna, säger Anders ”Pudding” Weidestål.

– Alla killar laddar upp på olika sätt och Gainomax är en produkt som många av spelarna efterfrågar, fortsätter han.

Anders ”Pudding” Weiderstål gör sitt sista VM som materialförvaltare åt Tre Kronor och under VM i Slovakien finns Anders Kellerstam med, som blivande efterträdare.

– Vi är väldigt stolta och ser det som ett hedersuppdrag att Tre Kronor återigen återhämtar sig och laddar med Gainomax under resan till ett tredje raka VM-guld, säger Diego Cabeza, affärschef för Gainomax

Tre Kronor går för guld!
VM spelas i Slovakien den 10–26 maj och Tre Kronor siktar mot guldet som kan bli förbundskapten Rikard Grönborgs tredje raka i ordningen.

Fortsättning på flera års sponsorsamarbete
Gainomax har under flera år sponsrat de svenska hockey-hjältarna. De senaste åren är samarbetet etablerat med Svenska Ishockeyförbundet. Överenskommelsen innebär bland annat att Gainomax är officiell leverantör åt Tre Kronor, Damkronorna och de yngre landslagen där Småkronorna just vunnit VM-guld på hemmaplan i Örnsköldsvik i U18-VM.

Gainomax® Recovery Limited Edition Hallon/Lakrits
Lagom inför Hockey-VM har Gainomax lanserat Gainomax Recovery Drink i smaken Hallon/Lakrits. Enligt NHL-proffsen Erik Karlsson är det en smakmässig drömkombo för återhämtning. Läs mer i tidigare presstext

För mer information, kontakta:
Anna Dahlgren Marknadschef Gainomax
anna.dahlgren@norrmejerier.se
Tel: +46 701843101

Om Gainomax
Gainomax är Sveriges mest kända varumärke inom sport- och träningskost och är marknadsledande inom återhämtningsdryck. Gainomax har sedan 1990 varit uppskattats av såväl motionärer som toppatleter.

Gainomax har produkter för återhämtning efter träning, funktionella mellanmål och vitamindrycker, alla fria från palmolja. Produkterna vänder sig till de som vill ha en aktiv livsstil där effekten av träningen spelar roll. Alla mjölkbaserade drycker är gjorda på mjölk från norrländska gårdar, i kartongförpackning med lågt klimatavtryck, det tror vi spelar roll. Produkterna är utvecklade i samråd med experter inom nutrition, för ett balanserat innehåll. Gainomax är ett svenskt varumärke ägt av Norrmejerier.

www.gainomax.com

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 446 lokala bönder varav 372 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Gainomax®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 550 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.

Kommentarer (0)

Kommentera