Gainomax® stolt sponsor av Svenska Ishockeyförbundet!

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2017 14:43 CEST

Foto: Jimmy Wixström

Återhämtning när den är som bäst!

Pressbilder Foto: Jimmy Wixströmhttps://share.mediaflowpro.com/?62AC9HVA47

Igår vann Tre Kronor igen och är vidare till VM semifinal där de ställs mot Finland i en nordisk kraftmätning imorgon.

– Vi är stolta att Gainomax goda smak och funktion verkligen gillas av mästarna i Tre kronor eftersom det är spelarna som efterfrågar produkten, säger Anna Dahlgren Marknadschef på Gainomax.

I ett flertal år har Gainomax varit det självklara valet att dricka/ äta i anslutning till träning och matcher i hockey Sverige och nu har samarbetet med Svenska Ishockeyförbundet stärkts när Gainomax sedan förra året blev officiell sponsor.

– Genom samarbetet med Svenska Ishockeyförbundet hoppas vi såklart att Tre Kronor presterar på topp, men också att ännu fler aktiva får upp ögonen för vikten av att återhämta sig och därmed få bättre effekt av sina träningsmål, säger Anna Dahlgren.

Gainomax erbjuder produkter för återhämtning och mellanmål i samband med sport. För alla som vill nå sina träningsmål. Efter träning har kroppen förbrukat stora mängder kolhydrater. Blodsockernivån är låg vilket gör att kroppen bryter ner muskler för att snabbt komma åt energi. För att förhindra detta är det fördel att snabbt tillföra både kolhydrater och protein direkt efter träning, helst inom 30 minuter. Genom att återhämta sig kan fler nå sina träningsmål. Gainomax är svenskt och ägs av Norrmejerier.

Mer om Gainomax:

www.gainomax.com

För mer information, kontakta:

Norrmejerier

Anna Dahlgren, Marketing Manager Gainomax®, 070 184 31 01, anna.dahlgren@norrmejerier.se

Mariann Holmberg, kommunikationsansvarig, Norrmejerier, 072 222 73 43

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av cirka 460 lokala bönder varav 390 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Gainomax®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter drygt 500 årsanställda och omsätter ca 1,8 miljarder kronor per år.

Kommentarer (0)