Västerbottensost® receptgenerator med goda ostrecept

Västerbottensost® lanserar receptgenerator med ostrecept.

Vad blir det till middag? En av vardagens kanske vanligaste och svåraste fråga har äntligen fått ett enkelt svar! Nu lanserar Västerbottensost® en ny receptgenerator där ostälskare kan slumpa fram recept för både vardag och finmiddag, samtliga med smak av den unika osten från Burträsk.

För att sträcka ut en hjälpande hand när inspirationen i köket tryter, har Västerbottensost® samlat sina mest populära recept med allt från enkla vardagsrätter till lyxiga festmåltider. Alla recept innehåller Västerbottensost® och du kan enkelt slumpa fram en riktigt god måltid. Vad sägs om krämig kantarellrisotto eller en sötsyrlig lingonglass smaksatt med Västerbottensost®?

Länk till receptgeneratorn: https://vasterbottensost.com/receptgenerator/

– Västerbottensost® har en given plats vid våra svenska högtidsbord, inte minst i vår klassiska Västerbottensostpaj®. Men det mesta blir faktiskt godare med Västerbottensost®. Med receptgeneratorn vill vi inspirera alla ostälskare att upptäcka nya smakkombinationer och fler tillfällen att njuta av vår unika ost, säger Maria Forsner, Brand Manager för Västerbottensost®.

Västerbottensost® i matlagning

Västerbottensost® är en grynpipig hårdost med en helt unik smak som passar utmärkt till all slags matlagning, kall som varm. Den smälter snabbt och smakerna framhävs tydligt tack vare den lite högre fetthalten och den långa lagringstiden på minst 14 månader.

För mer information, kontakta:

Maria Forsner, Brand Manager Västerbottensost®
Email: maria.forsner@norrmejerier.se

Västerbottensost® är ett av Norrmejerier registrerat varumärke

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 422 lokala bönder varav 354 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 550 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.