Stora löparboken för kvinnor

Ingenting kan vara så avstressande och avslappnande och samtidigt ge så bra träning som löpning. Inga transportsträckor, det är bara att snöra på sig skorna och ge sig ut.

I den här boken vill den erfarna PT:n Lovisa "Lofsan" Sandström och den entusiastiska maratonlöparen Jessica Almenäs inspirera och engagera kvinnor att börja springa, att fortsätta springa - och springa fortare.

Stora löparboken för kvinnor hjälper dig att träna smartare och prestera bättre. Oavsett om du är 15, 35 eller 55 kommer du att få tips och idéer kring hur du på ett lustfyllt och hållbart sätt med träningsglädje kan löpträna och förbättra din prestation.

Förutom fysik, teknik och distans kan du läsa om vilka övningar du ska komplettera din löpning med, hur du kan tänka kring mat, hur du ska göra för att förbereda dig för ett lopp och hur du kan löpträna under och efter en graviditet. Boken visar att mer inte alltid är bäst utan att det viktigaste är att du tränar smart, utifrån just dina förutsättningar.

Lovisa Sandström är personlig tränare, kostrådgivare, styrke-träningsinstruktör och idrottslärare. Hon är träningsexpert i TV4 Nyhetsmorgon men även i några av Sveriges största tidningar. Hennes blogg är en av Sveriges största träningsbloggar.

Jessica Almenäs syns ofta som programledare i TV4, bland annat i Let's Dance, Vinnare V75, och Nyhetsmorgon. Varje halvår springer hon ett maraton i ett nytt land och just nu är siktet inställt på Buenos Aires.

Boken har recensionsdag den 11 mars

Vill du ha ett recensionsexemplar och/eller komma i kontakt med Jessica eller Lovisa kontakta Fanny Birath:

fanny.birath@norstedts.se, 0730-64 87 00

• Spa, hälsa, friskvård