NOVASOL erhåller danskt exportpris

Fredag 21 juni 2013 tilldelades Novasol Kung Frederiks IXs Hederspris av HKH Prins Henrik. Priset delas ut till personer och företag som har utmärkt sig genom imponerande bidrag till den danska exportmarknaden.

Den danska Handelskammaren nominerade NOVASOL av flera grunder.   -Egenskapen att kunna förutse möjligheter till att expandera och viljan till att söka nya marknader är grundläggande för att företag ska kunna växa. Det är en del av orsaken varför NOVASOL erhåller detta pris säger Jens Klarskov, styrelseordförande i den danska Handelskammaren. Han poängterar också den samhälleliga påverkan som företagets aktiviteter skapar. – Varje semesterhus och stuga i Danmark får en årlig omsättning på mer än 250 000 DKK och det främjar tillväxten och arbetsmarknaden i de danska turistområdena tillägger Jens Klarskov.

Den danska handels- och investeringsministern, Pia Olsen Dyhr, stödjer också NOVASOL som vinnare. - Priset är välförtjänt. NOVASOL har utmärkt sig väl på exportmarknaden och förstår hur man utnyttjar möjligheterna på den globala marknaden säger ministern.

Jan Haapanen, Administrerande direktör på NOVASOL och Philip Høgh Kildegaard, försäljningschef på NOVASOL Danmark, mottog priset på Kungaskeppet Dannebrog.  - Vi är väldigt nöjda med detta erkännande som priset ger till företaget och våra anställda i Europa. De gör ett fantastiskt jobb för att säkra kvaliteten på våra produkter och för att ge våra många gäster en fin upplevelse säger en stolt Jan Haapanen.

För mer information, vänligen kontakta: Philip Høgh Kildegaard, Säljdirektör, NOVASOL Danmark och Skandinavien. Tel: +45 39 1431 72 – E-post: phk@novasol.com

Om Novasol

Novasol är Nordeuropas största semesterhusförmedlare med över 34 000 semesterhus, stugor och lägenheter i 26 länder över hela Europa. Varje år väljer över 1,5 miljoner gäster att hyra hus eller lägenhet genom Novasol. Novasol AB ingår i en internationell koncern med dotterbolag i en lång rad länder, servicekontor på många populära semesterorter och sysselsätter mer än 1 500 medarbetare runt om i världen.

Novasol grundades 1968 och Sverigekontoret öppnades upp 1990. Affärsidén är att förmedla privata hus och lägenheter till personer som vill uppleva den lokala kulturen i landet de besöker genom att hyra ett privat boende.

Novasol en del av Wyndham Exchange & Rentalssom ingår i Wyndham Worldwide Corporation som finns registrerad på New York börsen.