Fler svenskar väljer att mikrospara långsiktigt i fonder

Pressmeddelande   •   Jan 02, 2017 10:00 CET

Fler unga väljer att mikrospara i fonder

Enligt siffror från Eurostat riskerar var femte svensk att hamna under fattigdomsgränsen. I takt med att samhällsdebatten allt tydligare tar upp problemen med Sveriges fattiga pensionärer situation börjar fler och fler yngre inse fördelarna med att mikrospara långsiktigt i fonder.

-”Vi ser en tydlig ökning i antalet som ansluter sig till oss för att mikrospara när de handlar. Till skillnad från exempelvis Wrapp och Refunder så väljer vi att erbjuda våra kunder en långsiktig fondplacering på den bonus vi ger våra kunder. Med en förväntad avkastning på 6% så blir varje sparad krona idag hela sex kronor om 30 år. Många är i ett skriande behov att spara långsiktigt för exempelvis sin pension så är vi övertygade om att eventuella bonuspengar gör betydligt mer nytta i framtiden än just nu”, säger Rutger Selin VD på NOWO.

Alternativa sätt att spara för framtiden.
Då privat pensionssparande idag inte är avdragsgillt som tidigare finns det all anledning att se över sitt sparande. En alternativ sparform är ISK – investeringssparkonto där man har en stående överföring varje månad.

-” Alla har inte möjligheten att avsätta en lite större summa regelbundet och väljer därför bort ett långsiktigt sparande. NOWO erbjuder snabbsparande där man, från vilket bankkort som helst, kan avsätta så lite som en krona när man har möjlighet och utan krav på regelbundenhet. Vi vill verkligen se en förändring i svenskarnas möjligheter till långsiktigt sparande och jobbar hela tiden mot nya sätt att mikrospara”, avslutar Rutger Selin.

Kontaktperson: Rutger Selin, VD NOWO, 070-931 64 28 rutger@nowo.se

NOWO är en aktör som vill hjälpa svenskarna att mikrospara löpande för att på ett enklare sätt förbättra sin pension. Med NOWO appen kan du följa ditt sparande och regelbundet fylla på ditt innehav via direkt avsättningar, köp med NOWO kortet, eller via erbjudande som löpande kommer i appen. Dina pengar sätts in i NOWO fonden som är anpassad för ett långsiktigt sparande till en låg kostnad.