NOWO belönar sin mest aktiva pensionssparare med 100 000 kronor

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 07:00 CET

NOWO belönar den medlem som är mest aktiv i sitt sparande.

Sparappen NOWO anordnar en tävling för sina medlemmar och ger dem chansen att vinna 100 000 kronor och utöka sitt pensionssparande. NOWO strävar efter att få fler svenskar att börja tänka på sitt framtida jag.
Det är inte storleken på sparandet som är det allra viktigaste. Det är att sparandet blir av. Med NOWO kan man spara små summor på olika sätt och det är sparandet till sig själv som vi vill belöna, säger Rutger Selin, vd på NOWO.

Det börjar bli hög tid för det orangea kuvertet att landa i svenskarnas brevlådor runtom i landet. För många är det en dyster syn och bidrar endast till ångest över sitt pensionssparande. Sparplattformen NOWO vill hjälpa svenskarna att ta kontroll över sin framtid och börja spara för en bättre pension. För att hjälpa pensionsspararna på vägen anordnar därför NOWO en tävling som ger den mest aktiva spararen ett bidrag till sin pensionsfond på 100 000 kronor.
– Vi vill belöna våra medlemmar som strävar efter att göra en vaneförändring i sitt sparande. Vi uppmuntrar absolut inte folk att spara mer än de klarar av men vi vill få in sparandet som en vana i vardagen, säger Rutger Selin, vd på NOWO.

Många förknippar pensionssparande med något som är ansträngande och svårt. NOWO jobbar för att ändra folks uppfattning om sparande och är en stark förespråkare av det enkla sparandet. Appen går ut på att man mikrosparar i vardagen genom att en liten summa pengar automatiskt dras till ens pensionsfond. I slutändan kommer alla mindre summor ha växt till en större summa pengar som ens framtida jag kan njuta av.

Tävling:
För att ha chans att vinna 100 000 kronor ska man ladda ner NOWO appen i Google Play eller Appstore och bli medlem under perioden 1 februari och sista juni 2018. Det är antalet spartransakationer via NOWOs olika sparsätt: Dagspar, Snabbspar, Autospar, Tipsa en vän och Erbjudanden, som räknas under perioden 1 februari – 30 juni.

Mer information:
NOWOs hemsida: https://www.nowo.se/

NOWOs mission är hjälpa människor att mikrospara löpande för att på ett enklare sätt förbättra sin pension. Med NOWO appen kan du följa ditt sparande. Du kan Snabbspara från vilket bankkort som helst, microspara löpande med NOWO kortet eller få bonusar till ditt sparande genom erbjudanden som löpande kommer i appen. Dina pengar sätts in i NOWO fonden som är anpassad för ett långsiktigt sparande.