NOWO inför Sparåterbäring på NOWO MasterCard

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 10:39 CEST

5 % Sparåterbäring på NOWO MasterCard

Sparåterbäring på allt man sparar med NOWO MasterCard

En av de viktigaste justeringarna, utöver slopad årsavgift, är införandet av Sparåterbäring. Sparåterbäring är en bonus som baseras på NOWO MasterCards funktion Autospar. Autospar tillåter användaren spara en valfri procentsats på varje köp till sin NOWO fond. Bonusen baseras på hur mycket man sparat med NOWO MasterCard under det föregående året. En gång om året utbetalas Sparåterbäringen och investeras i NOWO fonden för att kunna växa tills användaren väljer att sälja sina fondandelar.

-”Att vi nu inför Sparåterbäring på allt man sparar med NOWO MasterCard känns väldigt bra. Vi uppmanar inte folk att konsumera mer, men ger en hög sparåterbäring på det man väljer att spara till sig själv med Autosparfunktionen. Ju högre sparprocent man sätter på NOWO MasterCard desto mer sparåterbäring får man. En gång om året betalas Sparåterbäringen ut och investeras i NOWO fonden så att den kan växa tills när man behöver den som allra mest, vid pensionen.” säger Rutger Selin VD på NOWO

5 % i sparåterbäring på allt du sparar med NOWO MasterCard

Vid lanseringen av funktionen Sparåterbäring erbjuds nya och gamla NOWO MasterCard innehavare 5 % Sparåterbäring på allt man sparar med NOWO MasterCard under perioden 1/6 - 31/12 2017. Därefter kommer Sparåterbäringen vara 2 %.

NOWO MasterCard är ett kreditkort där kreditgivaren är Resurs Bank AB. Vid ett kreditbelopp om 30 000 kr med en rörlig årsränta om 16,02 % och en delbetalningstid om 20 månader uppgår den effektiva räntan till 18,55 %. Man ansöker om NOWO MasterCard i NOWO appen som finns tillgänglig på App Store och Google Play.

NOWOs mission är hjälpa människor att mikrospara löpande för att på ett enklare sätt förbättra sin pension. Med NOWO appen kan du följa ditt sparande. Du kan Snabbspara från vilket bankkort som helst, microspara löpande med NOWO kortet eller få bonusar till ditt sparande genom erbjudanden som löpande kommer i appen. Dina pengar sätts in i NOWO fonden som är anpassad för ett långsiktigt sparande och har en förvaltningsavgift på f.n 0.3% och inga dolda avgifter i övrigt.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.