Pernilla Ramslöv utsedd till Årets VD

Pernilla Ramslöv, VD för NOX Consulting, är utsedd till Årets VD 2019 Små företag.

"Det är en fantastisk utmärkelse och ett kvitto på att det kärleksfulla ledarskapet är det mest framgångsrika sättet att bygga organisationer. Det känns extra kul att temat för i år är Walk the Talk, eftersom hållbarhet ligger oss otroligt varmt om hjärtat på NOX"  säger Pernilla.

Pernilla grundade NOX Consulting 2011 tillsammans med Mats Norman och Josef Ramslöv. Idag omsätter bolaget 325 miljoner, har 11 anställda och driver ett nätverk av 1900 egenföretagare inom IT.

"För oss handlar det kärleksfulla ledarskapet om att se det bästa i varje individ. Vi tror att relationen mellan människor är den starkaste drivkraften som finns, och NOX är ett tydligt bevis på att man kan bygga bolag där lojalitet sitter i hjärtat hos individer och inte i avtal" fortsätter hon.

Kriterierna för att vinna årets VD är att ha förmågan att leda människor och genom sitt ledarskap få människor att växa, att ta aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället ur ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv samt kunnat visa på goda resultat i form av tillväxt.

Om Årets VD

Årets VD drivs av ledarskapsajten Motivation.se och priset delas ut i fyra olika kategorier, små, mellanstora och stora företag samt Årets unga VD. Syftet med utmärkelsen är att uppmärksamma och premiera goda förebilder bland Sveriges VD:ar och genom det goda exemplets makt påverka till ett värderingsstyrt ledarskap och en positiv utveckling av svenskt näringsliv.

NOX är Stockholms ledande konsultförmedlare inom IT. Vi har byggt upp Stockholms starkaste nätverk av IT-kompetens bestående av 5000 seniora konsulter. Vi skiljer oss från den traditionella konsultförmedlaren genom vårt fokus på relationer, vår förmåga att skapa mervärde för våra kunder och erbjuda ett innovativt community för egenföretagare. Det gör att vi idag har förmånen att få hjälpa 120 kunder med deras olika kompetensbehov. NOX omsätter ca 325 miljoner SEK (ltm) och är ett av de mest snabbväxande bolagen i IT-konsultbranschen.