​NTT Com Security fördjupar sitt samarbete med Fortinet

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 09:53 CEST

NTT Com Security och det globala säkerhetsföretaget Fortinet har ingått ett samarbete för att tillsammans leverera expertkompetens kring säkerhet och säkerhetslösningar till verksamheter i Sverige. Partnerskapet är en utökning av ett befintligt samarbete och omfattar nu samtliga säkerhetslösningar i företagens portföljer för att kunna leverera en flexibel helhetslösning till slutkund.

Avtalet stärker i synnerhet samarbetet mellan de båda företagen kring affärsstrategi och teknik. Samarbetet inkluderar utrullningen av nya tekniker och kommer att möjliggöra stöd, rådgivning och försäljning av lösningar baserat på Fortinets teknik och NTT Com Securitys produktportfölj WideAngle. Portföljen inkluderar bland annat molnsäkerhet, brandvägg och riskhantering för nätverk, SIEM-systemintegration, SDN (software defined networking) och virtualisering.

– Som globala experter på området har vi ett gemensamt mål att ge expertråd och skräddarsy säkerhetslösningar till verksamheter som tvingas hantera ett ökat antal komplexa och avancerade säkerhetshot. NTT Com Securitys säkerhetsexpertis tillsammans med Fortinets lösningar ger slutkunden en kraftfull och pålitlig helhetslösning, säger Fredrik Olsson, Nordenchef på NTT Com Security.

Avtalet är en förlängning på företagens befintliga samarbete. Fortinets säkerhetsplattform är sedan tidigare en del av lösningarna inom NTT Communications molnbaserade säkerhetstjänster.

– Vår uppgift är att säkra och förenkla IT-infrastruktur då verksamheter i dag i högre utsträckning använder sig av molnbaserade system och virtualisering. Samarbetet banar väg för oss att kunna fortsätta expandera våra globala säkerhetsbaserade tjänster och lösningar för nästa generations nätverk och datacenter, säger Ken Xie, VD på Fortinet.

Presskontakt:
Ann Hennerfors, Marketing Director, NTT Com Security, Northern Europe
ann.hennerfors@nttcomsecurity.com
Tel: + 46 709 150 728

Om NTT Com Security
NTT Com Security är ett globalt företag inom riskhantering och informationssäkerhet som levererar managerad säkerhet, företagsinfrastruktur, konsulttjänster och integrerade teknologilösningar genom sin tjänsteportfölj WideAngle. NTT Com Security hjälper organisationer att sänka sina IT-kostnader och öka djupet av IT-säkerhetsskydd, riskhantering, regelefterlevnad och servicetillgänglighet. NTT Com Security AG har huvudkontor i Ismaning i Tyskland och är en del av NTT Communications Group som ägs av NTT (Nippon Telegraph and Telephone Corporation), ett av världens största telekombolag. För mer information, gå till www.nttcomsecurity.com/se

Om Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) skyddar de mest värdefulla tillgångarna hos några av de största företagen, tjänsteleverantörerna och offentliga verksamheterna i världen. Bolagets snabba, säkra och globala nätsäkerhetslösningar ger ett brett och stabilt skydd mot dynamiska säkerhetshot samtidigt som det de förenklar IT-infrastrukturen. De har branschens bästa hotforskning, intelligens och analyser. Till skillnad från rena nätsäkerhetsleverantörer, kan Fortinet lösa organisationers viktigaste säkerhetsutmaningar, oavsett om det är i ett nätverk, program eller i mobila miljöer – både virtualiserat/moln eller fysiskt. Över 210.000 kunder världen över litar på Fortinet att skydda deras varumärken. Läs mer på http://www.fortinet.com, Fortinets blogg eller FortiGuard Labs.

Kommentarer (0)