Pressinbjudan: Nya företagare klara

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2017 10:34 CET

Tisdag 7 februari är det dags för avslutning av Nulinks Företagarskola, utbildningen som levererar nya och växande företag.

Nulinks Företagarskola är mer än en starta eget-kurs. Det är en kvalificerad utbildning under en termin, kostnadsfri och öppen för alla som funderar på att starta företag eller redan har gjort det.

Ett tjugotal företagare har gått utbildningen HT-16 och är nu redo att ta sitt företagande till en ny nivå - med nya kunskaper, ny inspiration och nytt nätverk.

Välkommen att delta vid avslutningen tisdag 7 februari, där eleverna bland annat pitchar sina idéer! Det finns möjlighet att intervjua elever, lärare och initiativtagare.

Tid: 7 februari, kl. 14:00
Plats: Sky Hotel Apartments, Tornbyvägen 1

Upplägg:
Kl 14.00 – 14.30 ca
Ankomst, mingel och kaffe

Kl 14.30 – 14.40 ca
Välkomna och program

Kl 14.40 – 17.45 ca
Deltagarna presenterar sina affärsidéer (Pitchning)

Kl 18.00 – 19.15 ca
Avslutning med lite mat och dryck samt utdelning av kursintyg

Kl 19.15 – 21.00 ca
Fortsatt mingel i Sky-baren med den egna plånboken

Nulink- Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med över150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se