Nybygget fyller fem år och firar med nytt visningshus

Nybygget växer och firar femårsdagen den 7 november med byggnationen av ett nytt visningshus.En ny husmodell från Hudikhus i serien ”Gotland” kommer snart att stå klar för husintresserade besökare.

Nybygget är ett omtyckt visningshusområde som sätter stor vikt vid att erbjuda sina besökare en variation av husi olika storlekar och former i en miljö som på bästa sätt efterliknar en mindre stadsdel eller ett kvarter.

Hudikhus har redan två visningshus på Nybygget men väljer nu att bredda utbudet med ytterligare en husmodell.

- Det är oerhört roligt att när Nybygget fyller fem år få fira detta med att bland annat kunna erbjuda våra kunderett nytt visningshus, säger Camilla Yngfalk, platschef på Nybygget.

Hudikhus har en mängd olika husmodeller i både modern och klassisk stil och nu kommer snartderas senaste tillskott i husfamiljen finnas att besöka på Nybygget.

Den nya husmodellen är ett stilrent enplanshus på 113 m2 och är en del av Hudikhus nya husserie ”Gotland”.Huset har högt i tak och en interiör som badar i ljus tack vare generösa glasytor.

- Det är med glädje vi sätter upp vårt tredje hus på Nybygget.

Vi vill finnas där kunderna finns och vår erfarenhet av Nybygget är att det är välbesökt och området hålleren hög standard säger Malin Hagberg, VD på Hudikhus.

Hudikhus nya husmodell ”Gotland” uppförs under november och december och beräknas stå klart för invigning på Nybygget i januari 2016.

- Vi kommer självklart att fira som sig bör med erbjudanden, rådgivning, tävlingar och priser samt skattjakt och glass för barnen men det roligaste är ändå att vi så här fem år efter att vi öppnade Nybygget fortfarande växer och har så pass nöjda kunder att de väljer att öppna sitt tredje visningshus hos oss avslutar Camilla Yngfalk.

• inredning
  • intresserade av hem
  • nybygget
  • rådgivning för husköpare
  • visningshus

Nybygget är en permanent husutställning centralt belägen vid Arlanda flygplats norr om Stockholm. Vi vill göra det enkelt för dig som söker ditt drömboende. Därför samlar vi här landets ledande hustillverkare och Du hittar både villor och fritidshus hos oss.

Camilla Yngfalk

Presskontakt Platschef Nybygget 070-558 1910