Björn Borg träder in i ambassadörskap med Rolex

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 16:16 CET

Björn Borg och Rolex ingår i ett helt nytt samarbete där tennislegenden träder in i sin nya roll som ambassadör för den världsledande klocktillverkaren. Samarbetet är långsiktigt och första offentliga framträdandet i sin nya roll som ambassadör skedde under Watchout Event i Stockholm på Grand Hotel, där det också skedde en överlämning av klocka. Nymans Ur 1851 och Rolex presenterade samarbetet för första gången torsdagen den 24 oktober. Ett helt unikt och exklusivt samarbete mellan Nymans Ur 1851 och Rolex.

Rolex har under många år engagerat sig inom sport och framförallt tennis. Valet av ambassadör var inte ett tufft val. Varumärket har varit en stor aktör bakom många år av engagemang inom evenemang, spelare och organisationer inom tenniskulturen, från Wimbledon och Australian Open till schweziska fenomenet Roger Federer. Rolex har bearbetat fram en stark relation till tennis och sport där man från ett historiskt perspektiv förstår bakgrunden, eftersom grundaren Hans Wilsdorf i början på 1900-talet var starkt besluten över att ta fram en klocka för att passa ett aktivt liv och gå ifrån skörheten från dåtidens finklockor.

Björn Borg har valt en Day-Date i 18k guld med grönt läderarmband (krokodil) och grön urtavla, 36mm.

Kontakta Nymans Ur 1851, 08-545 06 160, eller Melissa Schille, melissa@nymansur.com, för mer information.

www.nymansur.com

www.nymansur.com/events

Sedan starten 1851 har Nymans Ur 1851 och Krons Ur varit ett familjeföretag som driver fyra butiker i Stockholm och Västerås. Flaggskeppsbutiken ligger på Biblioteksgatan 1 i Stockholm. I 160 år har Nymans Ur 1851 arbetat med de bästa kvalitétsuren. Vi är auktoriserade återförsäljare, med det största utbudet i Skandinavien, till några av de mest exklusiva, traditionella och innovativa varumärkena i världen; Rolex, Audemars Piguet, Breguet, Blancpain, Cartier, Chopard, Halda, HYT, IWC, Jaeger-LeCoultre, Panerai, Richard Mille, TAG Heuer, Vacheron Constantin, Tudor, Omega, Breitling, Zenith, Ulysse Nardin, Sjöö Sandström och Longines. Med andra ord erbjuder vi det mest exklusiva och allra bästa ifrån klockmarknaden. Förutom klockor finns ett stort utbud av smycken från Chopard, Les Pavés, Paquale Bruni och Ole Lynggaard.

Med vår mångåriga erfarenhet, höga kunskaps- och servicenivå, samt våra tio egna certifierade och välutbildade urmakare lever Nymans Ur 1851 upp till ledorden kvalitet, service och känsla.

Vår serviceverkstad invigdes i Västerås i oktober 2008. Det är den största och modernaste verkstaden i Skandinavien, med den senaste utrustningen och urmakare som utbildats av bland annat Rolex, Audemars Piguet, IWC, Panerai, Cartier, Jaeger-LeCoultre och Zenith.

För varje klocka vi säljer ingår en tvåårig internationell garanti som gäller hos samtliga auktoriserade återförsäljare runt om i världen. För vissa klockor har vi dessutom förmånen att erbjuda en kostnadsfri försäkring under ett år.

Vi är dessutom ett av de ledande företagen i Sverige när det gäller Business to Business-försäljning. Vi kan erbjuda företag en mängd olika produkter när det gäller skattefria gåvor till anställda vid till exempel en 50-årsdag eller pension.

Företaget ger även ut en egen kundtidning en gång per år på över 100 sidor. Tidningen är fullspäckad med artiklar om klock- och smyckesvarumärken, samt speciellt framtagna redaktionella verk för tidningen, som heter Watchout Magazine

Förutom tidningen vid namn Watchout tar företaget även fram ett event, Watchout Event. Vartannat år presenteras Sveriges exklusivaste utställning där man får chansen möta en stor del av våra varumärken på helt annan nivå.

Kommentarer (0)