FEMTE UPPLAGAN AV WATCHOUT EVENT

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2017 16:38 CET

Watchout Event 2017

WATCHOUT EVENT 2017

Den 12 och 13 oktober anordnade Nymans Ur 1851 och KRONS den femte upplagan av Watchout Event - Nordens största och mest exklusiva klock- och smyckesevenemang. Världens främsta klockvarumärken inom lyxsegmentet visade de allra senaste nyheterna och sina spektakulära hantverk.

Två avsnitt av podden Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851, spelades in under eventet. Avsnitten innehåller intervjuer med representanter från A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Ulysse Nardin, Breitling, Chopard, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega och Zenith.

Utöver poddinspelning och enastående klock- och smyckekollektioner innehöll årets upplaga operasång från Kungliga Operan samt besöksrekord.

Följande fantastiska varumärken medverkade på evenemanget: Rolex, A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Officine Panerai, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin, Breitling, Chopard, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega, Rare Jewelry, TAG Heuer, Tudor och Zenith.

Vi ser med glädje fram emot Watchout Event 2019!

NYMANS UR 1851

Sedan starten år 1851 har Nymans Ur varit ett familjeföretag som idag driver fem butiker i Stockholm och Västerås, samt Oslo. Flaggskeppsbutiken ligger på Biblioteksgatan 1 i Stockholm. Nymans Ur 1851 har även Skandinaviens största serviceverkstad med 12 certifierade och specialutbildade urmakare.

I över 160 år har Nymans Ur 1851 arbetat med de bästa kvalitetsuren. Nymans Ur 1851 är auktoriserad återförsäljare, med det största utbudet i Skandinavien, till några av de mest exklusiva, traditionella och innovativa varumärkena i världen. Utöver klocksortimentet besitter Nymans Ur 1851 även ett betydande utbud av smyckevarumärken.

@nymansur1851

@krons_stockholm