NYMANS UR 1851 & KRONS HAR LANSERAT TJÄNSTEN PRE-OWNED

INBYTEN

Nymans Ur 1851 har lanserat tjänsten Pre-owned och tar nu emot inbyten på klockor med tillhörande originalcertifikat från de varumärken de själva saluför. Detta är ett bra sätt för kunden att hålla sin klockgarderob à jour och smidigt och tryggt byta in sin klocka när denne ska köpa en ny. Tjänsten erbjuds helt utan kommission, i syfte att erbjuda kunderna en adderad möjlighet att enkelt handla klockor på ett självfinansierat sätt.

Alla klockor som mottages värderas av en värderingsman på plats, som värderar klockan utifrån aktuellt marknadsvärde. Värderingen används sedan som prisavdrag vid köp av ny klocka i butiken. Vinsten ej kan utlösas i pengar, utan fungerar som en fördel vid nytt klock-/smyckesköp. Tjänsten innebär att inbyte och klockköp sker vid samma tillfälle, vilket medför en snabb och enkel affär.

Inbyten mottages även på systerbutiken KRONS i PK-huset på de varumärken denne butik saluför.

ETT SÄKERT SÄTT ATT HANDLA PRE-OWNED

När Nymans Ur 1851 som certifierad återförsäljare tar emot en klocka genomgås den grundligt, servas vid behov, och därefter utlovas ett års servicegaranti till köparen. Då enkom klockor med originalcertifikat mottages, och urmakare från Nymans Ur 1851’s egen (Nordens största) serviceverkstad servar dem, kan man som köpare känna sig trygg med sin affär.

ADRESSER:

Nymans Ur 1851