Harriet Nilsson är ny koordinator för NYSAM - Nyköping i samverkan

Som del i den nya strategi som tagits fram för föreningen, så har en rekryteringsprocess för att hitta en operativ ledare pågått.  Processen är nu avslutad och ny koordinator för NYSAM är Harriet Nilsson. Harriet kommer närmast från tjänsten som VD för KFV Marknadsföring i Katrineholm.

- Det känns fantastiskt att Harriet har tackat ja till denna tjänst och jag ser enormt mycket fram emot att tillsammans med styrelsen driva igenom och implementera vår nya samverkansstrategi. Med Harriet blir vi nu kompletta och får möjligheten att ta de stora steg vi nu behöver göra. Att styrelsen valde just Harriet, grundar sig mycket på hennes framgångsrika år i KFV Marknadsföring samt erfarenhet av att driva processer för att öka samverkan mellan många olika intressenter, säger Per Keller, Styrelseordförande för NYSAM.

Genom gemensamma marknadsföringsåtgärder och aktiviteter kommer NYSAM att arbeta med att stärka Nyköpings konkurrenskraft.
Samverkan med centrumhandeln, restaurangnäringen, externhandeln, besöksnäringen, kulturen samt andra branscher skall resultera i att ge kommuninvånare och besökare en helhetslösning inom service, utbud och paketlösningar. Trygghet, stadsmiljöförädling & kollektivtrafik ligger också i strategin att arbeta, utveckla & förädla. Detta för att främja helhetsperspektivet av upplevelse och samverkan.

- Jag ser mycket fram emot den utmaning som min roll; Koordinator innebär.
Ser handel, restaurang och besöksnäring som en stads hjärta. Att skapa förutsättningar för samverkansmodeller för att utveckla Nyköping till en än mer attraktiv plats, är helt i linje med mina styrkor! Tillsammans i NYSAM ska vi sätta Nyköping högt på topplistan av de platser man vill besöka, bo och verka i, säger Harriet Nilsson

• besöksnäring
  • offentligsamverkan
  • restaurangbranschen
  • samverkan
  • stadskärneutveckling
  • trygghet
  • handel

• Nyköping

NYSAM är en förening med syftet är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att utgöra ett samarbetsorgan för medlemmarna. Föreningen skall förena företagare från många olika branscher med fastighetsägare & kommunen i Nyköping för att främja organisation, utbud, samverkansklimatet och den kommersiella utvecklingen.

Jannika Ahl

Presskontakt Koordinator Ny Koordinator för NYSAM - Nyköping i Samverkan fr o m 1 januari 2017 070-2427140