Alewalds ny huvudpartner till O-Ringen 2018-2022

O-Ringen och Alewalds har tecknat ett avtal från 2018 och fram till år 2022. Samarbetet ger Alewalds exklusiv rätt att bedriva sportförsäljning under arrangemanget. Det är en viktig del som uppskattas mycket av deltagarna.

- Vi är mycket glada över att hitta en så bra huvudpartner! Extra glädjande är att Alewalds ägare och VD, Anders Engström är orienterare och vi får genom det en partner som förstår våra deltagare väl, säger Henrik Boström, VD O-Ringen AB. Han fortsätter, våra varumärken står för liknande värden med natur, upplevelser och äventyr, vilket bådar för succé!

Alewalds kommer att  erbjuda delar av sitt ordinarie sortiment av högkvalitativa produkter som även innefattar produkter för orientering.

-O-Ringen är en härlig familjefest med hög sportslig kvalitet. Jag tycker det som O-Ringen står för stämmer bra överens med Alewalds grundvärderingar så förutsättningarna för ett lyckat samarbete är väldigt bra. Vi hoppas kunna hjälpa till med att höja både stämning och atmosfär och ser verkligen fram emot att möta alla deltagare, övriga besökare och funktionärer under de kommande årens tävlingar, säger Anders Engström, VD på Alewalds.

Alewalds är en av landets mest välsorterade butiker inom friluftsliv, längd- och turskidor samt långfärdsskridskor. Med service och kvalitet som ledstjärnor vänder vi oss till kunder som lever ett aktivt liv och som söker funktionella produkter för både arbete och fritid. Alewalds omfattar förutom de ordinarie Alewaldsbutikerna även Alewalds Quality Outlet och Alewalds webshop.

För mer information kontakta:

Henrik Boström, VD O-Ringen, 070 380 84 89

Anders Engström, VD Alewalds, 070 771 26 50