Fräsch stil och nya funktioner på Outwells kvalitetsluftförtält för husvagnar och husbilar

På husvagnsmässan i Düsseldorf den 26 augusti–3 september (branschdag den 25 augusti) finns möjlighet att se några av de allra senaste modellerna av kvalitetsluftförtält för husvagnar och husbilar från Outwell®.

Material och konstruktion av högsta kvalitet, marknadsledande innovativa funktioner och elegant design får ytterligare stöd av en effektiv efterförsäljningsservice – för en säker, bekväm och bekymmerslös campingupplevelse.

Förtält

Innovation möter subtil stilkänsla i de nya Outwell-luftförtälten som bjuder på en fräsch och rymlig design med inspiration från den nordiska kusten. Två serier med fyra modeller ger totalt 11 storlekar som passar alla behov. Tälten har den kombination av elegant utseende och smarta praktiska detaljer som är typisk för den skandinaviska stilen. De förhöjer outdoor-upplevelsen och utgör ett utmärkt komplement till varje husvagn.

Nordic Shore-kollektionen består av Amber, Tide och Ripple och är tillverkade i specialbehandlad, strukturerad och slitstark Outtex 6000 HD-polyester med tät väv som ger ett canvasliknande utseende samtidigt som den känns mjuk. Materialtekniken matchas av vårt välbeprövade och uppskattade Advanced Air Tube-system med den marknadsledande One-go Inflation-tekniken. Resultatet är ett tält med en genomarbetad och avskalad design som är enkelt att resa och förankra, erbjuder ett stabilt skydd mot väder och vind och ger friluftslivet en helt ny komfort som uppskattas av campare med höga krav.

Som husvagnsägare märker du snart att det nya Outwell Pole-free Seal-systemet snabbt och enkelt ger en tät anslutning mellan förtältet och husvagnen utan stänger som kan skada husvagnens vägg.

Detaljrikedomen bjuder bland annat på tonade fönster med 360-frontgardiner, blixtlåsförsedda paneler för vackert väder och stormlinor för att vara beredd på det värsta. Det nya sidoregnskyddet vid entrén ger extra bekvämlighet vid dåligt väder, medan Amber-modellen har ett stort främre solskydd för ytterligare skugga och vindskydd.

Nordic Coast spinner vidare på innovationstemat och den coola stilen med Pebble-modellernas fräscha design. Kollektionen är utförd i det specialutvecklade, slitstarka och eleganta polyestermaterialet Outtex 3000 HD. Tillsammans med de förformade luftkanalerna i Rigid Air-systemet ger det utmärkt prestanda och stabilitet i alla väder. Den tilltalande Pebble-designen är försedd med Outwell Pole-free Seal-systemet för enkel och smidig anslutning med tät försegling mot husvagnen. De tonade fönstren har en segelbåtsinspirerad form och inramas av gardiner med ett diskret mönster av sandvågor som inger en känsla av frihet. Några andra funktioner är de blixtlåsförsedda panelerna för vackra dagar och det nya sidoregnskyddet för sämre väder.

På mässan:

Nordic Shore: Amber 350SA, Tide 380SA, Tide 440SA, Ripple 320SA

Nordic Coast: Pebble 360A, Pebble 420A

Drive-away-förtält

Outwell har ett välbeprövat anseende när det gäller praktiska och eleganta drive-away-förtält. Utöver de traditionella versionerna med stänger bjuder 2018 års kollektioner Smart Air och Air Touring på fyra uppblåsbara modeller med Scenic Road SA respektive Milestone Air som ger ett maxat utbud för en rad olika behov och plånböcker.

Den nya, eleganta kollektionen Outwell Smart Air Touring är utförd i mörkgrått strukturerat Outtex 6000-material med det välrenommerade inbyggda Advanced Air Tube-systemet med Outwell One-go Inflation-teknik för ett elegant utseende, smidig uppsättning och pålitlig prestanda och stabilitet i alla väder. Outwell Link Access Zone, nu med två sidodörrar, garanterar en smidig anslutning mellan fordon och tält i hela dess längd, vilket stänger ute drag och kompletterar Outwell Sealed Ground-systemet. Tonade fönster och front i verandastil ger en förhöjd friluftsupplevelse och understryker varumärkets koppling till den skandinaviska designtraditionen.

Den nya kollektionen Outwell Air Cruising med välvda modeller ger flexibelt och bekvämt extrautrymme för både par och familjer på resa – som säkert också uppskattar den snabba uppsättningen tack vare Outwell Rigid Air-systemet. Det strukturerade Outtex 3000-materialet i elegant mörkblått med neonfärgade detaljer och tältlinor och stora, tonade fönster ger uttryck för den stil, kvalitet och prestanda som Outwell är känt för. Det innovativa Outwell Link Access Zone-systemet med sidodörrar garanterar smidig anslutning och åtkomst till fordonet, stänger ute drag och kompletterar Outwell Sealed Ground-systemet för optimalt skydd mot vind och väder.

Ett stort utbud av tillbehör finns tillgängliga för alla förtält och drive-away-modeller för ökad komfort, prestanda och mångsidighet enligt önskemål och behov.

Kom till monter A44 i Hall 5 eller besök outwell.com för mer information, inklusive prisuppgifter och information om närmaste återförsäljare.

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2t7QH5f Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Outwell och Outtex är registrerade varumärken.

• Hobby

• luftförtält