NYA COOLA FÄRGER I OUTWELLS PRAKTISKA COLLAPS-KOLLEKTION MED SKANDINAVISK DESIGN

Skandinavisk design är känd för sin väl avvägda balans mellan hög användbarhet och rena linjer. Designstilen uppskattas av moderna familjer som efterfrågar god funktion och tilltalande estetik i en och samma produkt, för att få ut så mycket som möjligt av campingupplevelsen. Men vikt och storlek kan vara ett problem när du försöker packa ner endast det nödvändigaste i ett begränsat förvaringsutrymme. Lösningen på det problemet finns i den senaste Collaps-kollektionen av köksutrustning, porslin, bestick och förvaringslösningar från Outwell – den prisbelönta tillverkaren av friluftsprodukter. Nu lanseras kollektionen i nya, livfulla färger.

Färgalternativen för det populära, omfattande sortimentet är Turquoise Blue, underbara Cream White samt favoriterna Lime Green, Midnight Black och Rich Plum. Alla kulörer kompletterar naturfärgerna i Outwells tält och campingutrustning med skandinaviskt trendig design för alla tillfällen.

Sortimentet innehåller varor såsom grytor, pannor, skålar, korgar och tvättskålar som normalt upptar massor av förvarings- och transportutrymme. MenCollaps-sortimentet löser problemet genom att använda avancerade bisfenol A-fria silikon- och TPE-material som kan plattas ihop för enkel förvaring.

I utfällt tillstånd är de slitstarka och värmetåliga materialen perfekta när du vill laga och servera kalla och varma livsmedel och vätskor. Med en bas av rostfritt stål kan pannorna och grytorna användas på campingköket. De extremt praktiska produkterna kan diskas i maskin och är enkla att få rena.

En nyhet 2017 är den stora Collaps-diskbaljan som kan användas för att transportera allt odiskat gods till campingplatsens diskstation. Nytt i sortimentet är också en praktisk kaffefilterhållare för morgonkaffet.

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2gZsNC1 Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Outwell är ett registrerat varumärke

Webbplatsen för varumärketoutwell.com