NYTT PRISVÄRT UPPBLÅSBART EASY CAMP-FÖRTÄLT FÖR HUSBILAR INTRODUCERAR UPPBLÅSNINGSTEKNIKEN

Den nya Easy Camp AIR COMFY MOTOR-serien med uppblåsbart busstält erbjuder bekväm uppblåsbar teknik och skandinavisk snygg användbarhet med en prislapp som tilltalar dem som vill byta stänger mot pump utan att det gör hål i plånboken.

Modellerna i serien går snabbt och enkelt att resa med den medföljande manuella pumpen, och ger extra flexibilitet och utrymme med ståhöjd i husbilen och minibussen med en fästhöjd på 180–205 cm, utan att ta upp för mycket värdefullt utrymme eller vikt i ett litet fordon.

Serien består av Hurricane M med skydd för ingången och Tempest M med sluttande framdörr. Modellerna väger endast 9,6 kg med en packstorlek på bara 72x36 cm respektive 78x36 cm för enkel förvaring och transport. De är tillverkade av PU-belagd polyester med en vattenpelare på 3 000 mm och problemfri tältresning med ombonad, säker passform tack vare de två luftkanalerna med dubbla skyddslager och Air in-/Air out-ventiler.

Hurricane M har funktioner som en främre D-dörr, och Tempest M har en traditionell rak dörr med blixtlås fram samt en D-formad sidodörr – det insydda plana underlaget förhindrar snubblande. Båda modellerna har en stor bakre dörr. Generösa fönster och luftventiler gör att det känns ljust och luftigt på insidan, och med gardiner kan du skapa avskildhet när så önskas. Som extra tillval finns bland annat mattor och underlag för komfort och enkelt underhåll.

AIR COMFY MOTOR-busstält kompletterar det danska varumärkets populära MOTOR TOUR-serie med busstält med stänger som omfattar Wimberly, Shamrock och nya Fairfields enkla kupoldesign. Alla är tillverkade av PU-belagd polyester med en vattenpelare på 3 000 mm i två grå nyanser, som kompletterar alla fordon med fästhöjder mellan 170 cm (Fairfields 180 cm) och 210 cm. Alla har mattor och underlag som extra tillval och ett innertält kan väljas till Wimberly för extra sovrum eller förvaring.

För mer information om Easy Camps produkter och funktioner, inklusive priser och var du hittar din närmaste återförsäljare, besök easycamp.com

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länkhttps://bit.ly/2PsNsQdGängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Easy Camp är ett registrerat varumärke

Rek. pris: Hurricane M 4.369,95 DKK; Tempest M 4.999,95 DKK; Wimberly 2.499,95 DKK; Inner Wimberly 429,95 DKK; Fairfields 1.874,95 DKK; Shamrock 2.119,95 DKK