OUTWELLS SMART AIR POLYESTER-TÄLT EN FAVORIT HOS PAR OCH FAMILJER

De nya, eleganta tälten Nighthawk 4SA och Phantom 5SA samt det mångsidiga utbudet av förtält passar perfekt för par och mindre familjer som vill ha den kompletta Outwell-friluftsupplevelsen. Till att börja med går familjetälten snabbt och enkelt att resa tack vare Outwells Advanced Air Tube-system med sammankopplade luftkanaler som är utrustade med One-go Inflation-tekniken. Om du tycker att den medföljande, manuella högkapacitetspumpen är för tungarbetad så har du även möjlighet att köpa någon av våra tre elektriska tältpumpar för att göra livet ännu enklare.

Trygghet och säkerhet är av största vikt, och därför har stormskydd tagits med i beräkningarna och tältets aerodynamiska egenskaper har testats internt för stormstyrka 10 på Beaufortskalan. För att stå emot sådana förhållanden måste tältet vara korrekt rest. Outwell Easy Pegging-systemet hjälper dig att snabbt hitta rätt tältpinne för varje markyta.

De självlysande, förmonterade pinnarna är lätta att se i dåliga förhållanden och på natten vilket minskar snubbelrisken. Samma sak gäller det nya Easy Access-systemet som håller ner tältgolvet vid de D-formade entrédörrarna. Dörrarna kan vikas åt sidan och fästas tillsammans med motsvarande nätpaneler så att det blir tryggt och säkert att passera ut och in i tältet.

Fyrmanstältet Nighthawk 4SA är försett med en regnsäker sidodörr medan femmanstältet Phantom 5SA har en djup veranda som skyddar mot alla typer av väder. Kollektionens överlägsna polyestermaterial Outtex 6000 och det förseglade tältgolvet håller insidan av tältet torr och fri från drag och insekter. Med Outwells tonade fönster med dragkedjeförsedda gardiner som minskar UV-ljus och bländning kan du skapa en mysig atmosfär i tältet och anpassa insynsskyddet efter behag. Det bakre ventilationssystemet ger ett förbättrat och lättstyrt luftflöde och en stabilare tältform.

Smart Air Polyester-tälten är försedda med Royal Master-sovrummet, som är utformat för att ge lyxigt mycket utrymme och takhöjd, så att man kan röra sig smidigt i rummet och få plats med möbler som till exempel sängbord. Det finns även kabelgenomföring i sovrummet så att du kan använda elektriska bekvämligheter som belysning, surfplattor och annat som gör att det känns som hemma.

Ovanför sovrummen finns en värmereflekterande beläggning på yttertältet som hjälper till att reglera temperaturen. Tillsammans med det ljusreducerande mörka innertaket skapar det goda förutsättningar för en skön nattsömn. Sidoväggens fönster motsvarar dem i yttertältet för att ge utsikt och extra ljus till innertältet vid behov. Stora bakre nätpaneler gör det möjligt att komma åt det bakre ventilationssystemet. Sovrummet har Outwells flexibla universalinnertält, där en sektion kan rullas tillbaka för att ge extra boyta. Extra förvaringsfack och upphängningslina bidrar till bekvämligheten.

Det kompletta utbudet av tillbehör innehåller bland annat dubbla takskydd, underlag och ett urval av mattor som ger extra skydd och komfort.

Mer information, inklusive priser och närmaste återförsäljare, finns på outwell.com

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2y8PRuq Gängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Outwell och Outtex är registrerade varumärken

Webbplatsen för varumärket  outwell.com

Rek. pris: Nighthawk 4SA DKK 9.799,95 (Tillbyggnad DKK 5.999,95);Tomcat 5SA DKK 11.599,95 (Tillbyggnad DKK 6.799,95); Phantom 5SA DKK 11.999,95 (Tillbyggnad DKK6.499,95);Hornet 6SA DKK 13.999,95 (Tillbyggnad DKK 6.499,95);Vermont 7SA DKK 17.999,95

SA Polyester-funktionerna omfattar:

Outwell Advanced Air Tube System – Denna kategori luftkanaler har den beprövade One-go Inflation-teknologin som gör att camparen kan ansluta den medföljande manuella högkapacitetspumpen till en enda inloppsventil och blåsa upp det största av tält på nolltid och pumpen behöver inte flyttas mellan enskilda luftkanaler. En manometer på den dubbelverkande högvolympumpen säkerställer rätt lufttryck. Den effektiva ramen, som är mycket enkel att resa upp, länkar samman vinklade stolpar genom ett takrör som också fungerar som nockstång för ökad stabilitet. Om det mot förmodan skulle uppstå skador kan varje enskild stolpmontering isoleras genom att använda ventilerna för att förhindra ramen från att helt tömmas på luft och underlätta reparation. Alla luftutloppsventiler kan öppnas för att snabbt tömma tältet för packning. De vinklade stolparna skapar extra takhöjd och förbättrar vindprestanda.

Aerodynamic Storm Protection – Tältets aerodynamiska utformning säkerställer en stabil resning. Vind testas mot Beaufortskalan till stormstyrka 10.

Outwell Easy Access System med nät – Huvuddörrar och motsvarande nätpaneler kan vikas åt sidan och golvet ligger plant mot marken för säker och enkel åtkomst.

Outwell Easy Pegging System – Detta är ett beprövat sätt att säkerställa att rätt tältpinnar används till rätt jobb. Enkelt men mycket effektivt; tre typer av tältpinnar används för att fästa speciella delar av tältet.

Självlysande stormlinor – Dessa är väl synliga för att förhindra snubblande. Förmonterade för enkel resning.

Night Sky-tak – Minskar ljusinsläpp i sovrummet för att säkerställa en god natts sömn.

Värmereflekterande beläggning – Detta hinder mot värmestrålning sätts fast på yttertältet ovanpå innertältet för att hjälpa till att reglera temperaturen och skapa den perfekta stämningen för en god natts sömn.

Bakre ventilationssystem – Det senaste eleganta bakre ventilationssystemet för förbättrat luftflöde och enkel justering.

Tonade fönster – Specialbeläggning skyddar mot solens bländande strålar och ger avskildhet samtidigt som det ger en fantastisk utsikt.

Outwell Sealed Ground System – Hela golvet är förseglat till yttertältet för att stänga ute vatten, drag och insekter.

Universellt innertält – Möjliggör blixtlåsförsedd ingång mellan två sovrum eller förvandling till ett stort sovrum. En sida kan också tas ned och rullas ihop för att öka boytan.

Outwell Sleep Comfort-gradering – För att underlätta marknadsjämförelser talar vi om hur många personer ett Outwell-sovrum kan rymma enligt branschstandard. Men vi anger också vår egen Outwell Sleep Comfort-gradering för att rekommendera antalet campare som tältet kan inhysa bekvämt.

Outwell Royal Master-sovrum – Campare har länge klagat över att storleken på det minsta tältsovrummet med längden 200 cm och bredden 60 cm, som fastställts av den officiella standarden DIN 112-02-01 AA, var alldeles för liten. Medan Outwell uppfyllde normen för att hjälpa camparna att jämföra produkter, menade varumärket också att det behövdes mer plats i sovrummet. De har i många år låtit förstå, genom sin Outwell Sleep Comfort-symbol, att ett realistiskt antal campare som kan sova i ett innertält baseras på 70 cm–80 cm per person.

Som en del av den pågående utvecklingen har Outwells avdelning för forskning och utveckling fortsatt att ta till vara på campares åsikter och uppfattningar inom detta område. Outwell satte 2016 en ny standard inom komfort och funktionalitet genom lanseringen av Master Bedroom i sina populära, uppblåsbara familjetältserier Smart Air Polyester och Air Comfort. Detta har nu förbättrats och expanderats till alla stora familjetältserier som Royal, Ambassador och Premier. Fråga efter relevant meddelande för att få ytterligare förklaring till detta.