Nyttiga och goda mellanmål

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 15:53 CET

Nu lanserar Oatly en ny förpackning till de havredrycker som finns i smakerna Blåbär & tranbär och Jordgubb & skogsbär. Den nya förpackningen är både drickvänlig och behändig, den får enkelt plats i såväl väskan som träningsbagen. Ett perfekt mellanmål att ha nära till hands.

Havrefibrerna är mättande och Oatlys havredrycker passar därför utmärkt som mellanmål, både i skolan, på jobbet eller efter ett träningspass. Avsaknaden av tillsatt socker och produktens låga fetthalt gör havredrycken till ett bra och sunt mellanmål.

Produktfakta: Havredryck Blåbär & Tranbär
Förpackning 275 ml, konsumentpris ca 12,90 kr
Näringsvärde per 100
Energi: 240 kJ/55 kcal, Protein 1 g, Kolhydrater 11,5 g varav sockerarter 8,5 g (naturliga sockerarter från havren (4,5 g) och frukt (4 g), Fett 0,5 g varav mättat fett 0,1 g, Fiber 0,9 g, varav betaglukaner 0,4 g, Natrium 0,04 g.

Produktfakta: Havredryck Jordgubb & Skogsbär
Förpackning 275 ml, konsumentpris ca 12,90 kr
Näringsvärde per 100 g
Energi: 260 kJ/60 kcal, Protein 1 g, Kolhydrater 13 g varav sockerarter 10 g (naturliga sockerarter från havren (4,5 g) och frukt (5,5 g), Fett 0,5 g varav mättat fett 0,1 g, Fiber 0,9 g, varav betaglukaner 0,4 g, Natrium 0,04 g.

För mer information, vänligen kontakta:
Monika Friis-Jespersen, Produktchef, Oatly
monika.friis-jespersen@oatly.com