Oatly Apelsin & Mango – Årets MåBra-val

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 09:26 CET

Oatly Apelsin & Mango havredryck har fått utmärkelsen MåBra-val. Sveriges största hälsotidning beskriver drycken som frisk, fruktig och laddad med nyttiga havrefibrer.

MåBra väljer varje år ut hälsosamma livsmedelsprodukter i olika kategorier som har tydliga fördelar jämfört med liknande produkter.  För att en produkt ska bli nominerad till årets MåBra-val krävs nyckelhålsmärkning eller att produkten är ett hälsosammare alternativ till produkter inom samma grupp. Juryn tog även hänsyn till andra faktorer såsom produktens smak och om tillverkaren bedriver någon form av miljöarbete.

- Vi är väldigt glada för utmärkelsen och för att man uppmärksammar att havre är ett nyttigt och hälsosamt livsmedel, säger produktchef Monika Friis-Jespersen.

Oatly har tagit fram en bok om goda matvanor tillsammans med dietisten Maria Biörklund. I Gör dig gott kan du läsa mer om god kost, få tips och bli inspirerad av nya recept.  Beställ boken genom att maila namn och adress till info@oatly.com

MåBra-juryn bestod av:
Susanne Gustafsson, legitimerad dietist
MarieTegnér, viktcoach med utbildning inom näringsfysiologi
Liselotte Stålberg, chefredaktör
Vivvi Alström, mat- och medicinjournalist