Oatly stärks med ny kommunikationsdirektör

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2016 14:12 CET

Oatly är ett företag som växer snabbt på den svenska och internationella marknaden med sina havrebaserade produkter. Produkterna svarar väl mot en ökande efterfrågan bland medvetna konsumenter på växtbaserade livsmedel. Företaget har rönt en hel del uppmärksamhet genom sin okonventionella kommunikation och stärker nu sin ledningsgrupp genom att rekrytera in Cecilia Sjöholm som Corporate Communications Director

Cecilia Sjöholm kommer närmast från en roll som hållbarhetsdirektör vid Orkla Foods Sverige. Dessförinnan var hon kommunikationschef vid matföretaget.

- Oatly är ett spännande företag med produkter som ligger i framkant och med värderingar helt i linje med mina egna. Hållbarhet ligger mig varmt om hjärtat och jag ser verkligen fram emot att få vara med och driva Oatlys fortsatta utveckling, säger Cecilia Sjöholm.

Hon har ett förflutet som kommunikationschef vid Malmö universitetssjukhus och Lunds universitets medicinska fakultet. Cecilia Sjöholm har tidigare också varit anställd vid Europeiska kommissionen i Bryssel, dels som pressekreterare åt miljökommissionären och dels har hon arbetat med biståndsfrågor. Hon har vidare arbetat som journalist och har en pol mag från Lunds universitet.

Under Sjöholms ledarskap har Orkla Foods Sverige nominerats och vunnit flera prestigefyllda kommunikationspriser för sitt förändringsarbete samt arbete med press och sociala medier. Cecilia Sjöholm utsågs 2015 till Superkommunikatör av tidningen Resumé och branschorganisationen Sveriges kommunikatörer.

För mer information, vänligen kontakta:

Cecilia Sjöholm, Corporate Communications Director Oatly
Telefon: 0708 – 35 99 69
E-post: cecilia.sjoholm@oatly.com

Toni Petersson, VD Oatly
Telefon: 0708 - 67 07 00
E-post: toni.petersson@oatly.com

Oatly är ett svenskt företag med passion för havre och för att ge människor möjligheten att äta nyttigare. Maximalt näringsvärde till minimal miljöpåverkan. Fabriken ligger i Landskrona och all havre som används är svensk. Produkterna omfattar allt från havredryck till glass och fraiche och är populär bland såväl mjölkintoleranta som veganer och hälsomedvetna. Idén till Oatly föddes vid Lunds Universitet, där professor Rickard Öste tillsammans med en forskargrupp intresserade sig för havrens möjligheter och hälsosamma effekter. Oatly säljer idag sina produkter i tjugotalet länder, omsätter cirka 260 miljoner kr och har drygt 80 anställda.