Nu blir det enklare att hitta lediga lokaler i Karlstadsregionen

Karlstadsregionen lanserar Objektvisions regionstjänst för företag som söker lediga lokaler, fastigheter till salu eller markobjekt. Syftet är att underlätta för både nyetableringar och växande företag och därmed bidra till en gynnsam näringslivsutveckling i hela Karlstadsregionen.

För många företag är rätt lokal till rätt pris helt avgörande för en expansion och möjligheten att nyanställa. Därför kan en fungerande marknad för kommersiella lokaler vara en motor som skapar fler arbetstillfällen. För att attrahera och behålla människor med hög kompetens vill Karlstadregionen skapa bra förutsättningar för näringslivet. Både etablerade och nya företag ska känna stöd och uppmuntran och genom en integrering av Objektvision hoppas regionen nu kunna underlätta för de som söker nya lokaler, mark eller kommersiella fastigheter.

Karlstadsregionen består av fem kommuner; Karlstad, Grums, Hammarön, Forshaga och Kil. Fastighetsmarknaden på samliga kommuners webbplatser drivs i samarbete med Objektvision, Sveriges största marknadsplats för lediga lokaler, mark och fastigheter till salu. Samarbetet påbörjas den 1 september 2017 och lösningen finns att se här: www.grums.se/naringslivjobb/ledigalokalermark

Kontakt:

Peter Bergström, VD, Objektvision.se