Hälsoföretaget Octean AB inleder samarbete med dansprofilen Ann Wilson

När Octean sökte en ambassadör som skulle kunna representera bolagets varumärken vid olika tillfälle, letade man efter en person som är folklig, trovärdig, naturlig och verksam inom området hälsa, träning och välmående – och framför allt en person som är mitt i livet och varit i branschen ett tag.

–Ann Wilson, med sitt goda rykte i branschen, var den person som vi kände passade in på alla dessa kriterier. Med sin gedigna bakgrund inom dans, och alla timmar hon lagt på träning och ledarskap, ansåg vi att hon skulle vara en utmärkt ambassadör och samarbetspartner för Octean och framförallt vårt varumärke GLYC, säger vd:n Hanna Magnusson.

När möjligheten till samarbete med Octean dök upp tvekade Ann inte. Företagets filosofi och val av produkter, som fokuserar på balansen mellan kropp och själ avgjorde. Dans kräver rörlighet, men också koordination mellan muskler, bindväv och tanke. En speciell typ av bindväv, fascian, fungerar som ett nätverk i kroppen och skapar just koordination och balans. Octean har produkterna som hjälper till att stödja detta.

–Det är ett otroligt spännande samarbete. Octeans värderingar går parallellt med vad jag själv känner och är i mina tankar – att vi behöver en livsstil som är hållbar och i balans. Till exempel har varumärket GLYC olika tillskott som passar alla åldrar och hjälper hela kroppen. Det handlar både om att bygga upp hjärnan och att hjälpa kroppen med återhämtning. Det är fantastiskt kul att mötas på ett sätt där vi kan förenar nytta, nöje och glädje med kunskap. Det känns verkligen som ett genuint och viktigt samarbete, säger Ann Wilson.

Ambitionen och förhoppningen är att samarbetet med Ann Wilson ska hjälpa till att bygga varumärket GLYC och alla fantastiska fördelar som detta varumärke har.

–Vi tror att Ann är den person som kan skapa ett förtroende och hjälpa oss öka kännedomen kring GLYC. Vi har tillsammans med Ann satt en gedigen plan med allt från träningsprogram, föreläsningar, event, hälsoresor, blogg och mycket mer, säger marknadschef Louise Starcke.