Elstyrd slangklämsventil för 90 shore A

Elstyrd slangklämsventil för 90 shore A

Sirais nya slangklämsventiler i 2- och 3-vägs utförande är utrustade med en elektrisk steg-motor i kombination med ett kretskort. Denna innovativa lösning bidrar till en begränsad strömförbrukning men når samtidigt en hög klämkraft på 80 N. Detta gör det möjligt att kontrollera slangar med hårdhet upp till 90 shore A. Slangklämsventilen är tillgänglig för 12-24 V.

Ventilen har flertalet funktioner för att möta kundens behov. Allt från ON/OFF-läge till propor-tionalstyrd med potentiometer eller analog ingång 0-5 V eller 4-20 mA.

Till ventilerna kan det användas slang med ytterdiameter upp till 9,5 mm och den har en öppnings-/stängningshastighet på 3,33 mm/s.

Denna ventilserie, S170 och S370, är den idealiska lösningen där mediet inte får komma i kontakt med ventilkroppen. Detta gör dem särskilt lämpliga för analys/medicin och livsmedelsapplikationer, men även enkla fyllnings- och tömningsapplikationer av olika slag.

Sirai programmerar och anpassar ventilen efter kundens behov så att installationen ska bli snabbare och enklare.