Bästa rosé-vinet: Vernissage Rosé

Pressmeddelande  •  2012-01-01 10:01 CET

Bästa rosé-vinet - Vernissage Rosé går in i ordinarie sortiment på Systembolaget. Perfekt för vårens och sommarens alla högtider!

Franska Vernissage Syrah Rosé är ett friskt, fräscht rosévin från södra Frankrike och Vin de Pays d'Oc. Smaken har inslag av hallon och björnbär med ett örtigt avslut. Vinets doft är generöst fruktig med inslag av vilda röda bär. Vernissage Syrah Rosé är ett perfekt aperitifvin men passar även utmärkt till fisk, skaldjur eller en lättare kycklingsallad.

Goda ord om vinet i pressen

Bästa köp! (Allt om Vin nr 7, 2011)

Utan tvekan bästa roséboxen! (Tidningen S. nr 11, 2011)

Stark rekommendation, bra kvalitativt vin (Livets Goda nr 3, juni 2011)

Fynd! (DN 22 maj 2011)

Rekommenderas (vinbanken.se)

För att läsa mer om Vernissage: www.vernissagewine.com

Produktinformation:

Vernissage Syrah Rosé 2011, Frankrike, artikelnummer 2181-08, 3000 ml, 209 kr

Oenoforos AB

Oenoforos är Sveriges mest dynamiska och innovativa företag inom vinbranschen. Vårt motto lyder ”väl valda viner” – vi har alltid prisvärdheten som ledstjärna i vårt arbete med kvalitetsvin till bästa pris. Vi importerar, marknadsför och distribuerar förstklassiga viner och har ett stort och brett urval av pris- och kvalitetsmässigt fina viner från hela världen.

Carovin AB

Carovin är en vin- och spritimportör av högkvalitativa produkter i mellan- och högprissegmentet. Vi importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen och väljer ut de bästa producenterna från varje vinregion. I vår portfölj hittar man spännande och unika produkter som är valda med omsorg. Vi levererar till Systembolaget och de bästa restaurangerna i Sverige. Carovin är verksamt på marknaden sedan 1995 och har etablerat sig som en kvalitetsleverantör.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom