Col d´Orcia - producent av 100% ekologisk Brunello

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2019 09:27 CEST

Col d´Orcia - den enda ekologiska Brunellon i Systembolagets fasta sortiment (nr 12357)

Internationellt kända Col d´Orcia Brunello di Montalcino är nu helt ekologisk och den enda ekologiska Brunello i Systembolagets fasta sortiment. Det var många år sedan Col d´Orcia beslöt att bli ekologiskt certifierade och det är nu, i och med att magnumflaskan släpps i årgång 2013, som övergången helt är implementerad.

Col d´Orcia Brunello di Montalcino finns i Sverige som hel- och halvflaska, i årgång 2014, och som magnum, i årgång 2013.

Col d´Orcia Brunello di Montalcino, på Systembolaget
Flaska 750 ml Col d´Orcia Brunello di Montalcino 2014, 279 kr, nr 12357
Halvflaska 375 ml Col d´Orcia Brunello di Montalcino 2014,159 kr, nr 12357
Magnumflaska 1500 ml Col d´Orcia Brunello di Montalcino 2013, 619 kr, nr

Col d´Orcia har funnits på Systembolagets hylla sedan 1996 och är en av den bäst säljande Brunellon i Sverige.

Tenuta Col d´Orcia importeras av Carovin inom Oenoforos Group. För mer information och bilder vänligen kontakta Lisa Lind, lisa.lind@oenoforos.se

Oenoforos Group

Oenoforos Group består av Oenoforos, som utvecklar egna varumärken, importören Carovin, Vini Buoni, importör av kvalitetsviner, Vintedge, med fokus på handplockade exklusiva viner, Nordic Sea Winery, det egna vineriet i Simrishamn samt medlemsklubben Senses Wineclub