Elegant design, smakfullt innehåll. Nu kommer Vernissage Chardonnay Viognier i 1,5-liters förpackning!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2014 09:00 CET

Vernissage är vinet för den modemedvetna konsumenten som har höga krav på kvalitet. Till våren kommer ett nytt tillskott i kollektionen, Vernissage Chardonnay Viognier i 1,5 liters förpackning.

”-Vernissage kommer till våren i en lite mindre, lite mer praktisk storlek. Perfekt för den som har en mindre middag med vänner och familj eller att ta med till fest och picnic”.  Säger Johan Lund, Brand Manager på Oenoforos som är ansvarig för lanseringen.

Vernissage Chardonnay Viognier i 1,5 liters förpackning lanseras i Systembolagets ordinarie sortiment 1 mars. Det friska och fräscha vinet har sedan starten fått många bra utlåtanden. Under 2013 belönades vinet med medalj i både China International Wine & Spirits Competition samt Les Citadelles du Vin.

För ytterligare information, bilder eller möjlighet att prova vinet, vänligen kontakta:

Johan Lund, Brand Manager

E-post: johan.lund@oenoforos.se

Vernissage Chardonnay Viognier

Vin de Pays d’Oc, Frankrike

FAKTA OM VINET:

Vernissage Chardonnay Viognier

Artikelnummer: 2387-07

Pris: 139 kr

Volym: 1500 ml

Beskrivning av vinet:

Smak: Torr, blommig och mycket fruktig smak med inslag av päron, citrus, tropisk frukt och vanilj.

Passar till: Vinet är en utmärkt aperitif men passar också bra till smakrika rätter av fisk och skaldjur, gärna med asiatiska influenser av lime och ingefära.

Oenoforos AB

Oenoforos är Sveriges mest dynamiska och innovativa företag inom vinbranschen. Vårt motto lyder ”väl valda viner” – vi har alltid prisvärdheten som ledstjärna i vårt arbete med kvalitetsvin till bästa pris. Vi importerar, marknadsför och distribuerar förstklassiga viner och har ett stort och brett urval av pris- och kvalitetsmässigt fina viner från hela världen.

Carovin AB

Carovin är en vin- och spritimportör av högkvalitativa produkter i mellan- och högprissegmentet. Vi importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen och väljer ut de bästa producenterna från varje vinregion. I vår portfölj hittar man spännande och unika produkter som är valda med omsorg. Vi levererar till Systembolaget och de bästa restaurangerna i Sverige. Carovin är verksamt på marknaden sedan 1995 och har etablerat sig som en kvalitetsleverantör.

Takis Soldatos - pionjär och innovatör i den svenska vinbranschen

Takis Soldatos är VD och vinkreatör. Med många års erfarenhet från vinbranschen är han en aktiv ledare och verkar för att göra viner som svenska marknaden uppskattar, bland annat starka varumärken som Mauro och Umbala. Oenoforos var bland de första företag som fick importlicens när importmonopolet för vin släpptes fritt i Sverige 1994. Oenoforos-gruppen utökade sin verksamhet 2005 genom förvärv av vinimportföretaget Carovin som i sin portfölj har agenturer från välrenommerade vinproducenter i hela vinvärlden. 2089 tog Takis Soldatos ett nytt och kreativt initiativ och grundade imponerande Nordic Sea Winery i Simrishamn, ett högteknologiskt vineri där moderna metoder används i vinproduktionen. Takis Soldatos utnämndes till ”Årets Dryckesprofil 2010” för sitt arbete som pionjär och innovatör i den svenska vinbranschen.