Familjen Sangiovese flyttar in i restaurerade ekologiska Stugan

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2016 11:49 CEST

Midsommar i "Stugan" - Ekologiskt italienskt vin i Systembolagets beställningssortiment , nr 71232, pris 199 kr

Familjen Sangiovese flyttar in i restaurerade ekologiska Stugan

En fantasifull version av pressinformation. För "seriös" version se här.

Stugan byggdes inför sommaren 2015 på den svenska landsbygden / lanserades på Systembolaget i juni 2015 som ett ekohus / ekologiskt vin.

Under 2015 bodde här två spanjorer / var vinet gjort av spanska druvor. Huset såldes och den italienska familjen Sangiovese har flyttat in / vinet görs nu på druvan Sangiovese från Marche, Italien. Stugan har genomgått en mindre exteriör restaurering och försetts med spröjsade fönster och en vacker grön dörr / mindre designförändringar har genomförts.

Familjen Sangiovese är trevliga och hoppas på många nya bekantskaper i Sverige / vinet håller hög kvalitet och passar många tillfällen. Familjen ses närhelst över ett glas vin eller en måltid med kött och goda tillbehör/Stugan passar till milda och medelstarkaostar, kött av alla slag och som sällskapsvin.

Det kan vara knepigt att hitta till Stugan och en bra vägbeskrivning rekommenderas / Stugan finns i beställningssortimentet och bör beställas 5-8 arbetsdagar i förväg.

Ta gärna vägarna förbi familjen Sangiovese i Stugan sommar. / Vi önskar dig många trevliga stunder under sommaren med Stugan!

Vilket är förresten ditt drömläge för din stuga? #stuganvinet

Fakta ”Hustyp Stugan” / Fakta Stugan-vinet
Nr:
Pris: 199 kr / 1 990 000 kr
Alkoholhalt / Koordinater: 13,5% / 13,5°
Lansering / Öppet hus: 22 juni 365 dagar om året
Certifiering: Ekologiskt / Miljömärkt klass A
Druvor / Materialval: Sangiovese från Marche i Italien
Länk till Systembolaget / Vägbeskrivning: Här

För mer information kontakta Lisa Lind, pressansvarig, 070 - 666 04 21, lisa.lind@gmail.com