Mauro Amarone i ordinarie sortiment!

Mauro Amarone i ordinarie sortiment!

Nu finns Mauro Amarone – ett av Systembolagets mest prisvärda Amarone-viner – i ordinarie sortiment på Systembolaget. Vinet lanserades i Sverige i december 2011, och har mottagits mycket väl av Amarone-älskande svenskar. Tack vara dem lanseras nu Mauro Amarone della Valpolicella i Systembolagets ordinarie sortiment den 12 mars 2012.

Mauro Amarone della Valpolicella är ett fylligt vin med frisk och samtidigt kryddig smak, viss strävhet med inslag av kryddor, plommon, körsbär, kaffe och russin. Druvorna skördas på hösten, sen torkats de i ungefär 100 dagar innan man gör vin på de russinlika druvorna. De torkade druvorna krossas, jäses och lagras sedan på ekfat i två år för att slutligen tappas på flaska. Det färdiga vinet lagras därefter ett år på flaska innan det är redo för konsumtion.

Mauro-vinerna älskar mat och när familjen samlas vid bordet står Mauro gärna i centrum. Från en enkel pasta lagad med kärlek till en sofistikerad välkomponerad måltid – Mauro är den perfekta partnern!

Historik

Mauro är ett starkt varumärke på den svenska marknaden. Det första vinet, Mauro Primitivo lanserades på Systembolaget för snart 12 år sedan. Det var en början på en framgångssaga. Vinet blev ett av de mest älskade italienska vinerna på Systembolaget och en stor mängd internationella och svenska utmärkelser bekräftar detta. Nästan varannan svensk har någon gång njutit av Mauro – ett gott betyg eftersom vi i Sverige har hög kunskap och stort intresse för vin och mat.

Bakom Mauro-vinerna ligger hårt arbete och en enorm passion för vin, omsorgsfulla urval av druvor och en stor noggrannhet vid tillverkningsprocessen i vineriet.  Allt för att skapa ett så ärligt vin som möjligt – ett vin som står sig år efter år.

För att möta våra kunders efterfrågan lanserar vi Mauro Amarone della Valpolicella – ett vin som erbjuder maximal prisvärdhet. För att läsa mer om familjen Mauro besök www.mauro.se

Produktinformation:

Mauro Amarone della Valpolicella 2008, Veneto Italien, obs, nytt artikelnummer 2321, 750 ml, 159 kr

Taggar

Oenoforos GroupOenoforos Group består av Oenoforos, som utvecklar egna varumärken, importören Carovin, Vini Buoni, importör av kvalitetsviner, Vintedge, med fokus på handplockade exklusiva viner, Nordic Sea Winery, det egna vineriet i Simrishamn samt medlemsklubben Senses Wineclub.

Oenoforos Group