Pressinbjudan: Visning och konstauktion på Nordic Sea Winery till förmån för Östersjön

Tisdagen den 23 augusti bjuder Nordic Sea Winery till visning av Konstevent 2016. Elva konstnärer från Österlen har gett sin personliga tolkning av varsitt ekfat, som alla tidigare lagrat ett vin producerat på Nordic Sea Winery i Simrishamn. Dessa ligger ute för auktion under sommaren till förmån för en bättre havsmiljö längs Österlens kust.

2015 skänkte Nordic Sea Winery pengar till Marint Centrum i Simrishamn. Tack vare detta kunde en rad aktiviteter genomföras, såsom strandstädardag i Skillinge, informationsdags-och utbildningdag för fritidsfiskare samt draggningar av spökgarn längs Österlens kust.

Budgivningen för Konstauktion 2016 är öppen fram till den 31/8 kl 12,00. Ekfaten visas dagligen upp för besökare på Nordic Sea Winery fram till dess.

Den 23 augusti 2016 bjuder Nordic Sea Winery till mingel med konstnärerna, guidad tur i vineriet samt showrooms härliga grillbuffé – VinoGrillo. Konstnärerna finns på plats med möjlighet till enskild intervju. För dem som inte varit på Nordic Sea Winery tidigare erbjuder vi även en guidad tur som startar kl 16.00.

Mer info om konstutställningen och auktionen här.

23 augusti 2016
16,00 - Guidad tur i vineriet
17,00 - Visning och mingel med allmänhet och konstnärer samt grillbuffé

Anmäl ditt deltagande till visningen den 23 augusti här.

Varmt välkommen!

För frågor kontakta pressansvarig för Oenoforosgruppen Lisa Lind, lisa.lind@oenoforos.se eller Linda Ungh på Nordic Sea Winery, linda.ungh@nswinery.se.

Mer om Oenoforosgruppen

Oenoforosgruppen består av Oenoforos, som utvecklar egna varumärken, importören Carovin, medlemsklubben Senses Wineclub samt Nordic Sea Winery, det egna vineriet och produktionsanläggningen i Simrishamn. Grundare, ägare och koncernchef är Takis Soldatos.

Oenoforos AB -
Sveriges mest innovativa företag inom vinbranschen. Med mottot ”väl valda viner” och prisvärdheten som ledstjärna representerar Oenoforos ett stort och brett urval av kvalitetsvin från hela världen.

Carovin AB - vin- och spritimportör av högkvalitativa produkter i mellan- och högprissegmentet. Carovin importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen och väljer ut de bästa producenterna från varje vinregion.

Senses Wineclub - vinklubb för vin- och matintresserade med över 60 000 medlemmar. Senses Wineclub genomför provningar och mässor runt om i Sverige.

Nordic Sea Winery - en av norra Europas mest moderna vinanläggningar finns i Simrishamn. Här produceras flera av Systembolagets mest kända viner, däribland Mauro, Il Conte, Raccolto, Umbala och Zumbali. Sedan 2014 är Nordic Sea Winery är öppet för allmänheten som kan följa vinproduktionen på nära håll. På Nordic Sea Winery finns en spektakulär vinbar och restaurang.