Vinprovning med fantastiska viner och topproducenter - Lördagen den 14 maj

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2016 11:27 CEST

Lördagen den 14 maj, kl 11,00-12,00, arrangeras en unik vinprovning med hundra viner och ett femtontal topproducenter från Europa på Münchenbryggeriet i Stockholm. Media är välkommen att botanisera bland viner från såväl gamla som nya världen samt samtala med några av världens ledande vinproducenter. Provningen sker i samband med Oenoforosgruppens årligen återkommande vinmässa för Senses Wineclub.

Producenter på plats:

Utöver viner från dessa producenter finns många spännande produkter att prova, däribland Palmer ChampagneMauro, Escapade Winery, Brochet, Ktima Kir-Yianni, Roubine rosé.

Dag: Lördagen den 14 maj 2016

Tid: Kl. 11,00 - 12,00 (för skribenter och journalister)
Övriga gäster börjar komma kl 12,00 men du är naturligtvis välkommen att stanna.
Om du ej har möjlighet att komma under "journalisttimmen" kan det även gå bra att komma senare under dagen, öppet 12,00-19,00. Meddela detta i ditt OSA.

Plats: Münchenbryggeriet vid Södermälarstrand, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

Speciella önskemål: Önskar du träffa någon av producenterna för separat provning eller intervju? Säg till i så fall så går det att ordna.

OSA: lisa.lind@oenoforos.se innan den 4 maj (ja/nej samt antal)

För mer information välkommen att kontakta pressansvarig Lisa Lind, lisa.lind@oenoforos.se / tel, 070 - 666 04 21.

Varmt välkommen!

Oenoforosgruppen består av Oenoforos, som utvecklar egna varumärken, importören Carovin, medlemsklubben Senses Wineclub samt Nordic Sea Winery, det egna vineriet och produktionsanläggningen i Simrishamn. Grundare, ägare och koncernchef är Takis Soldatos.

Oenoforos AB -
Sveriges mest innovativa företag inom vinbranschen. Med mottot ”väl valda viner” och prisvärdheten som ledstjärna representerar Oenoforos ett stort och brett urval av kvalitetsvin från hela världen.

Carovin AB - vin- och spritimportör av högkvalitativa produkter i mellan- och högprissegmentet. Carovin importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen och väljer ut de bästa producenterna från varje vinregion.

Senses Wineclub - vinklubb för vin- och matintresserade med över 60 000 medlemmar. Senses Wineclub genomför provningar och mässor runt om i Sverige.

Nordic Sea Winery - en av norra Europas mest moderna vinanläggningar finns i Simrishamn. Här produceras flera av Systembolagets mest kända viner, däribland Mauro, Il Conte, Raccolto, Umbala och Zumbali. Sedan 2014 är Nordic Sea Winery är öppet för allmänheten som kan följa vinproduktionen på nära håll. På Nordic Sea Winery finns en spektakulär vinbar och restaurang.