Fortsatt nöjda kunder hos Övik Energi

Fortsatt nöjda kunder hos Övik Energi

Trygghet, inger förtroende, enkelt och smidigt är ord våra kunder förknippar med oss. Det visar resultatet av vår kundundersökning som genomfördes hösten 2018.

Vad våra kunder tycker är viktigt för oss. Därför genomför vi årligen en undersökning som mäter privat- och företagskunders nöjdhet med våra produkter och oss som företag.

Via telefon fick ett urval av kunder gradera vad de tycker om oss och våra produkter, vårt miljöarbete och vår kundservice. De tillfrågade kunderna lyfter speciellt fram att vi upplevs som trygga (92%) och att det är enkelt och smidigt (87%) att ha med oss att göra.

För tredje året i rad ökar nöjdheten hos företagskunder som har Övik Energi som leverantör av fibernät.

De totala NKI-värdena i undersökningen blev 80 för privatkunder och 81 för företagskunder. För Övik Energi är det glädjande, och ger bränsle till fortsatt utveckling:

• Vi är naturligtvis stolta över resultatet och vi tackar alla kunder som medverkat i undersökningen, och samtidigt gett oss många bra synpunkter om hur vi kan förbättra oss. Dessa kommer vi självklart att arbeta vidare med, för att ännu bättre möta våra kunders förväntningar och ambitioner, säger försäljningschef Mattias Lindberg, Övik Energi.

Mattias Lindberg, försäljningschef, Övik Energi, 070-325 03 97

Undersökningen genomfördes av företaget Mistat AB.
NKI står för ”nöjd kund index”, och är ett värde för hur nöjda kunderna är med ett företag.

Verksamheten inom Övik Energi AB består av produktion, försäljning och distribution av fjärrvärme, fjärrkyla och processånga, produktion, inköp och försäljning av el samt fibernätverksamhet. Övik Energi AB har tre affärsområden: elhandel och fibernät, värme, ånga och kyla samt elnät.