Pressvisning och information om OFFECCTs nyheter under Stockholm Furniture Fair 2011

Press Release   •   Feb 01, 2011 06:36 CET

OFFECCT kommer att presentera ett stort antal nyheter under årets upplaga av Stockholm Furniture Fair. 2011 års upplaga av Stockholm Furniture Fair äger rum på Stockholmsmässan mellan den 8 – 12 februari 2011.

OFFECCT kommer att presentera ett antal nyheter i samband med möbelmässan:

-       Ett helt nytt affärsområde

-       Ett stort antal nya produkter formgivna av designers som Front, Monica Förster, Jean-Marie Massaud och Claesson Koivisto Rune

-       En dokumentär bok om OFFECCTs 20-åriga historia.

OFFECCT arrangerar två pressvisningar under Stockholm Furniture Fair.

1. Representanter för media är välkomna till pressvisningen i OFFECCTs monter 20:20 i hall A på Stockholmsmässan tisdagen den 8 februari kl 12.00 där företagsledning och formgivare kommer att berätta om årets nyheter och stå till tjänst för intervjuer efteråt.
  2. I samband med Stockholm Furniture Fair invigs en utställning om OFFECCTs 20-åriga historia i OFFECCTs showroom på Torsgatan 13 i Stockholms city, tel: 08-410 516 70. Pressvisning av 20-årsutställningen äger rum i showroomet tisdagen den 8 februari kl 19.00. Klockan 19.30 öppnas showroomet för specialinbjudna gäster.

Önskas exklusiva intervjuer vänligen ta kontakt med OFFECCTs presskontakt David Lerdell, tel. 076-339 04 66, e-post: offecct@lerdell.com.

Presskontakter och mer information

För ytterligare information, välkommen att kontakta:

Kurt Tingdal, VD/Marknadschef OFFECCT, telefon 0705-813383

David Lerdell, OFFECCTs presskontakt, tel. 076-339 04 66, e-post: offecct@lerdell.com

Högupplösta bilder finns att ladda ner från www.offecct.se

Hemsida: www.offecct.se

Blogg: blog.offecct.se

Facebook: facebook.com/OFFECCT

Twitter: twitter.com/offecct

OM OFFECCT

OFFECCT grundades 1990 av Kurt Tingdal, vd, och Anders Englund, designchef. Huvudkontor och produktion ligger i Tibro, Västra Götaland. Koncernen, som har 42 anställda, omsätter ca 103 miljoner kronor. Drygt 50 % av omsättningen utgörs av export till 47 länder.

OFFECCT har under 20 år vuxit kraftigt till att bli en betydande möbelproducent med höga designambitioner vilket inte minst visar sig i de många internationella designpris som OFFECCT tilldelats under åren. OFFECCTs grundkoncept är att genom väl utvecklade och designade möbler skapa miljöer som har en positiv påverkan på människor - i mötet, i hemmet och på arbetsplatsen. OFFECCT arbetar i nära samarbete med flera internationellt erkända formgivare.

För OFFECCT är miljöstrategin lika viktig som kvalitet och design och det märks i allt från vilket lim man använder på kontoret till materialval, energi, transport och logistik. Stora delar av sortimentet har blivit Svanen-märkt av SIS miljömärkning och företaget är ISO-certifierat enligt ISO 14001 (miljöcertifiering) samt ISO 9001 (kvalitet).

Flera offentliga miljöer världen över har inretts med möbler från OFFECCT. Några exempel är ÅF samt Sveriges Arkitekters kontor i Stockholm, MTV studio i New York, Microsoft i Hong Kong, Philips i Istanbul, MoMA (The Museum of Modern Art) i New York och Sfera building Restaurant i Kyoto.

Attached Files

PDF document