Här trivs stockholmarna bäst

Här trivs stockholmarna bäst

Hösten är här och mörkret med den. För en del kan det kännas extra trögt att komma upp på morgonen och man vill helst bara rulla ner rullgardinen igen och stanna i sängen. Hur bekvämt det än är där, så är det emellertid inte sovrummet som är stockholmarens favoritrum.

Nej, i stället är det vardagsrummet som är favoriten, det visar en undersökning som tjänsteförmedlingsföretaget Offerta.se låtit göra. Nästan 40 procent menar att vardagsrummet är favoritrummet. Sovrummet kommer därefter och valdes av cirka 22 procent av de tillfrågade.

-  Tidigare har köket varit hemmets hjärta, där man samlades tillsammans med familjen efter en lång arbetsdag. Nu ser vi dock att vardagsrummet har seglat upp som en favorit, troligtvis för att en stor del av den lediga tiden spenderas just i det rummet, säger Sandra Jansson, PR-ansvarig på Offerta.se.

Vardagsrummet är också det rum som stockholmarna tänkt sig lägga mest pengar på att renovera eller inreda under året. Kanske är det några som nu till hösten ställer in en öppen spis? Det är nämligen alternativet som flest tillfrågade väljer när de får frågan om vad de skulle vilja ändra för att lyxa till hemmet lite extra.

Detta önskar vi oss mest i hemmet

1.  Öppen spis (14 %)

2.  Walk-in-closet (13 %)

3.  Hemmabiograf (12 %)

4.  Ljudanläggning (10 %)

5.  Jacuzzi (9 %)

Konsumentundersökningen genomfördes tillsammans med NEPA i mars 2014 där 1700 personer tillfrågades.

För mer information, kontakta Sandra Jansson, PR-ansvarig Offerta.se

sandra.jansson@offerta.se