Ta bättre beslut med BI verktyg från Microsoft!

Nya lösningar ger möjlighetatt skapa egna Business Intelligence verktyg, även för småföretagare. Vad skulle det betyda för ditt företag om alla i verksamheten kunde fatta mer träffsäkra beslut genom att enkelt kunna visualisera rätt information och nyckeltal som påverkar er affär?

De flesta möten, kundinteraktioner och affärsbeslut involverar på ett eller annat sätt digital information idag, oavsett om det kommer från externa källor, affärssystem, CRM- eller logistiklösningar eller kanske till och med en maskin.

Utmaningen är att datamängderna ökar med en enorm hastighet samtidigt som behovet att analysera och visualisera informationen på ett enkelt sätt har ökat. Nedan ser vi ett exempel på hur man har visualiserat en analys av en kampanj med Power BI. Detta gör det enkelt för beslutsfattaren att se resultat, trender och nyckeltal på ett tilltalande sätt som gör beslutsfattningen enklare.

Vi har lättare att ta till oss grafiskt visuell information jämfört med siffror i en tabell eller text. Vi ser att samtliga roller i en organisation idag, inte bara ledningen är beslutsfattare med datadrivna beslut. Power BI ger alla beslutsfattare ett verktyg för att enkelt visualisera data, oavsett roll och samband.

Läs mer här