Pressmeddelande -

OFFICE I KIRUNA AB OCH DIGITAL INFORMATIONSTEKNIK NORR AB:s VERKSAMHETER GÅR SAMMAN

OFFICE SVERIGE VÄXER OCH INVESTERAR I KIRUNA

Office Sverige AB, som under 2015 gick från att vara en medlemsägd kedja, till en samägd koncern är inne en expansiv fas och genomför nu ytterligare en investering i Sverige och går samman med Digital Informationsteknik Norr AB (Digit).

Bolagen har haft en pågående dialog under lång tid om att det skulle vara positivt för kunder, Office och Digits anställda, som tillsammans med övrig verksamhet helt integreras i Office Kiruna och dess varumärke.

Läs mer här

För mer information:

Roger Määttä, Office i Kiruna AB, 070-601 06 66, roger.maatta@office.se

Kenneth Andersson, Digital Informationsteknik Norr AB 070-621 12 12, kenneth@digit-it.se

Thomas Jakobsson, VD Office Sverige AB, 070-826 30 22, thomas.jakobsson@office.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• office365
  • office sverige
  • office norrbotten
  • office kiruna
  • microsoft

• Norrbotten

Fakta om Office Sverige AB

Office jobbar med support och försäljning av IT och tekniklösningar. Office finns på 20 orter i Sverige. Office erbjudande innefattar Dokument, Enheter & Appar, Moln & Drift, Möten och Telefonilösningar. Idag finns möjlighet för alla bolag, stora som små, att få en vardag med mobila och effektiva arbetsredskap. Office tror på, och vill bidra till utvecklingen av lokala bolag. Office i Sverige har idag 110 anställda och omsätter ca 200 Mkr. www.office.se

Fakta om Digital Informationsteknik Norr AB

Digital Informationsteknik Norr AB (Digit) är ett lokalt företag med sin verksamhet i
Malmfälten, huvudort Kiruna. Företaget bildades september 1996. Digits affärs ide är att med personligt engagemang skapa lönsamhet genom försäljning och service av datorer och kontorsmaskiner, samt genom att erbjuda en hög servicegrad kunna skapa långvariga kundrelationer. Digits kunder finns hos såväl små som stora företag, stat och Kommun.

Anders Johansson

Presskontakt VD Office Sverige AB 070 815 30 22