Ny IDS-station öppnad i Värnamo

Ny IDS-station öppnad i Värnamo

OKQ8:s servicekoncept för den tunga yrkestrafiken i Sverige och Europa, IDS, öppnar idag en ny anläggning i Värnamo strategiskt belägen vid E4. Stationen är utrustad med moderna höghastighetspumpar och erbjuder drivmedel som Diesel och Diesel Bio HVO (100% HVO) samt AdBlue.

– Vi är mycket stolta över att förstärka vårt erbjudande för fjärrtrafiken med vår nya IDS anläggning i Värnamo. Läget är utmärkt för att fånga upp den tunga yrkestrafiken på väg genom Sverige säger Søren Vinnes Fledelius, Head of Sales & Marketing på OKQ8.

IDS anläggningar finns nu i hela Skandinavien

IDS bedriver verksamhet i både Sverige, Norge och Danmark vilket bidrar till att skapa ännu fler möjligheter för företag inom transportindustrin samt att locka kunder från hela Skandinavien. IDS-kortet kan nu användas i 27 länder och det går utmärkt att ta turen från det sydligaste Danmark till Sverige och vidare till det nordligaste Norge och använda samma kort hela vägen.

IDS finns representerade i 27 länder, med 40 dieselanläggningar i Sverige och drygt 600 anläggningar i Europa. Samtliga anläggningar är automatstationer med dygnet-runt öppet. Alla anläggningar har höghastighetspumpar, väl tilltagna svängutrymmen, hög frigång och rejäla in- och utfarter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Søren Vinnes Fledelius, Head of Sales & Marketing
E-post: soren.fledelius@Q8.dk Mobil: +45 4599 2585

Alexandra William-Olsson, Head of Communication, OKQ8 Scandinavia

E-post: Alexandra.William-Olsson@okq8.se Mobil: 070-168 19 27

Om IDS

International Diesel Service (IDS) är ett varumärke dedikerat till bränslebehovet hos den tunga trafiken och transportföretag. Som en av Europas ledande drivmedelsleverantörer erbjuder IDS nätverk 600 strategiskt placerade och konkurrenskraftigt prissatta stationer utmed alla Europas större farleder. Alla stationer är öppna 24 timmar per dygn och är lättillgängliga för lastbilar. Internationell Diesel Service ägs av Kuwait Petroleum International, ett dotterbolag till Kuwait Petroleum Corporation, en av världens ledande oljeproducenter.

Möjliggörare för människor i rörelse

På våra stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. Förutom drivmedel tillhandahåller vi marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe.

OKQ8 Scandinavia består av OK-Q8 AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark och är en av Skandinaviens största drivmedelsbolag med ca 1000 stationer anpassade för såväl personbil som tung trafik. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade drivmedelsstationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. Vi har också produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 Scandinavia arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Vår svenska verksamhet har utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands sex gånger. Som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.